Diferența între onoare și orgoliu

În decursul timpului am întalnîn tot felul de oameni. Oameni buni, oameni răi, oameni parșivi, idioți, târfe, oameni obsedați de o idee, un ideal sau carieră, oameni extrem de inteligenți, dar și oameni foarte proști, incredibil de proști..

Am întâlnit oameni deosebiți pe care îi voi purta în suflet toată viața mea, am întâlnit oameni care prin însuși felul lor de a fi mi-au făcut viața mai frumoasă. Am întâlnit oameni care erau predispuși la negativism, oameni dependenți care se luptau din greu cu dependența..

 

Am întâlnit oameni victime ale răutății celor de lângă ei, dar și oameni care făceau rău altor persoane din plăcere. Am întâlnit oameni așa numiți vampiri emoționali, am întâlnit oameni ce pretindeau că îmi sunt cei mai buni prieteni pe care i-ași putea avea vreodată dar care în momentul în care nu am vrut să fac ceva ca ei au devenit brusc dușmani de moarte….

 

Am întalînt oameni blânzi, cu suflet frumos. Am întâlnit oameni atât de altruiști încât dacă mă comparam cu ei eu păream un mare egoist, dar am întâlnit și egoiști și egocentrici care aveau impresia că lumea se învârte în jurul lor. Am întâlnit oameni foarte naivi, dar și oameni extrem de manipulatori…

Da. Am întâlnit aproape orice fel de oameni.

 

Și pot spune clar că între orgoliu și onoare este o diferență ca de la cer la pământ.

Oamenii de onoare au un set de principii. Oamenii de onoare respectă pe toți ceilalți oameni, indiferent de statutul social, sex, etnie, religie, sau orice altceva.

Oamenii de onoare se țin de cuvânt, fac tot ce este omenește posibil pentru a respecta promisiunile făcute. Și niciodată nu ar trăda încredere cuiva.

Oamenii de onoare sunt prieteni loiali, pentru totdeauna, nu doar când le este lor convenabil.

 

Orgoliul însă este total diferit. Oamenii orgolioși nu au principii, ei trăiesc și acționează astfel încât imaginea lor publică să fie cat mai frumoasă.

 

Oamenii orgolioși pun foarte mult accent pe ceea ce cred alții despre ei. Cu cât sunt mai lăudați și admirați cu atât sunt mai fericiți. Chiar dacă în sufletul lor sunt conștienți că imaginea creată este falsă.

Oamenii orgolioși au prieteni doar pe cei care le mângâie mereu orgoliul, care fac cum vor ei, și când le convine lor. Noțiunea de respect, loialitate, onoare, altruism, prietenie sau confidențialitate nu există pentru oameni orgolioși.

Lasă un comentariu