Ce ne-am face fara utilitati?

Ce ne-am face fara utilitati in secolul acesta?

Daca ma gandesc la trecut, la cum traiau stramosii nostrii, si nu ma duc cu mii de ani in urma, ci cu doar 100 de ani, ma ingrozesc! Munca la camp toata ziua, slugi la boieri, fara conditii civilizate in locuinte, fara eductie, fara asistenta medicala, etc. Si nici pentru boieri viata nu era roza, era mai buna decat a saracilor, a slugilor, dar mai mult de mancare, haine si acoperis bun nu aveau nici ei.

In secolul nostru avem:

    • mijoace de transport,

  • educatie,
  • asistenta medicala,
  • drepturile omului,
  • medicamente,
  • informatie (tiparita, televizata, online),
  • asfalt pe sosele
  • case moderne
  • apa potabila si canalizare
  • si cate altele

Insa toate acestea au si dezavantajele lor.

Un dezavantaj ar fi ca suntem poluati, ca hrana este orice numai natura nu, ca depindem in totalitate de avantajele tehnologice.

Cum ar fi daca am pierde aceste avantaje?

Sa ne gandim la faptul ca majoritatea orasenilor locuiesc la bloc. Si au conditii destul de bune (fara a intrat atent in detalii). Insa daca ar disparea doua din cele mai importante utilitati din viata noastra? Daca energia electrica nu ar mai fi? Dar apa de la retea?

Fara energie electrica nu am mai avea lumina, televiziune, internet, si mai toate institutiile si-ar inchide portile urmand sa ne ducem inapoi cu 200 de ani.

sau

Daca insa s-ar opri apa de retea. Nu ar fi asa grav ca oprirea energiei electrice, insa totusi. Hai ca pentru consum exista varianta apei imbuteliate, si o putem folosi si la cafea, cirba, etc. Dar la baie? Adica la WC cu ce am trage apa? Pe corp cu ce ne-am spala? Hainele cu ce le-am spala?

Pare hilar. Pare ireal. Dar adevarul este ca depindem atat de mult de aceste utilitati, si nici nu observam asta. Decat daca nu le mai avem – iar atunci… sa nici nu gandim la acolo!

Asa ca: hai sa ne bucuram de avantajele acestei civilizatii!   Da, nu este prea grozava, este loc de mai mult. Dar este totusi enorm de bine comparativ cu acum 100 de ani. Sa nu uitam asta!

0 Responses to “Ce ne-am face fara utilitati?”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,937 hits

Urmărește-mă pe Twitter


