De la Bucuresti la Brasov si inapoi

Cica „fusei” prin Brasov

Ei bine, dragii mosului, plecat-am eu luni dimineata din mirificul Bucuresti cu gandul de a ajunge la Brasov, cu treaba desigur, as fi vrut eu sa trag o fuga pe acolo, asa, in scop turistic. :)  Si unde sa merg in prima faza? La gara, la Gara de Nord. Aici, cu geontoiul meu in mana, de ziceai ca sunt vreun mare fotbalist, nici nu am pasit eu bine in gara ca am si fost acostat de un domn foarte bine intentionat. Acest domn, stapan pe situatie, m-a informat ca nu am tren spre Brasov decat dupa ora 12.37, avea dreptate. Si ca ma poate ajuta el. Cum? Simplu: exista o autogara, statie de Maxi-Taxi, undeva pe la Rinului – in spatele la Obor, si colegul sau abia astepta sa ma duca. L-am intrebat prudent: ‘cat costa?’. Si mi-a raspuns sec: ‘115lei’.   Sa fac infart, nu alta. I-am multumit frumos spunandu-i ca pentru banii astia merg pe jos, carand si geanta dupa mine, pana la Obor. Omul a ramas tare mirat.

Ajuns-am la Maxi-Taxi – nu am timp sa expun chiar totul, cum de am reusit sa ma ratacesc chiar in orasul meu, e o alta poveste asta – si am plecat spre Brasov. Frumos, am dormit pana pe la Comarnic, undeva in zona aia Maxi face un popas – pauza – de 15 minute. Apoi am privit pe geam: „Ce minunatii de peisaje are tara noastra!” am exclamat in gandul meu, ofticat la maximum ca am uitat camera foto acasa.

Ajuns in Brasov, in zona garii, am mers la troilebuzul sau trolebuzul 8 – habar nu am cum se scrie corect si romaneste – si am mers cu el pana la Profi. Aici am realizat ca de fapt sunt tampit, si ca nu avea ce cauta aici, asa ca am intrebat, am dat cateva telefoane, am facut 50%, etc🙂 si m-am suit in troleul – na! ca acum il scriu altfel – in troleul 34. Dar cinava mi-a zis: „sa nu fie 34 barat!” Si am mers eu cu asta cam 4 statii. Apoi un pic pe jos, si gata la hotel. Hotel Excelsior – pentru curiosi.

Ce m-a frapat, daca pot folosi acest cuvant, este faptul ca in Brasov toti calatorii din mijloacele de transport in comun folosesc biletul. Ceva greu de conceput pentru un bucurestean. Sincer va spun.

Luni a fost o zi de acomodare, si atat de bine m-am acomodat ca am si fugit repede in zona aceia a Brasovului pe care o iubesc tare mult. Si apoi, marti, miercuri si joi, am facut la fel. Cum care zona? Piata Sfatului – logic. De luni pana joi intre orele 17.00-19.00 pe acolo m-am plimbat. Este acolo una bucata strada, am uitat numele ei, ce este clona Lipscaniului din Bucuresti. De fapt, nu poate fi clona, caci este de 100 de ori mai curata si frumoasa decat Lipscaniul.

Ce mi-a placut in Brasov? Totul. Tot ce am apucat sa vad, caci nu am fost in ghetouri, nu am fost in cartierele marginase. Nu am avut ce cauta pe acolo. Dar, daca ceea ce am vazut in Centrul Istoric, macar 30% sa se aplice si in restul Brasovului, as fi tare bucuros sa ma mut in acest oras, poate nu azi, maine, dar candva.

In rest, timpul meu a fost folosit in serviciul patriei, asa ca, ce am vazut a fost asa, frimituri. Sper sa ma intorc in Brasov in concediu… alta viata.

N.A. Saptamana viitoare plec in Predeal. Sa vedem ce o fi si pe acolo. Revin peste 2 saptamani.

P.S. imi pare rau ca nu am apucat sa ma intalnesc cu Boogie.

15 Responses to “De la Bucuresti la Brasov si inapoi”


  1. 1 Boogie 03/12/2011 la 01:11

    Ma bucur ca ti-a placut in Brasov. Si mie imi pare rau ca nu ne-am intalnit, dar din pacate nu am avut cum sau dau de tine chiar deloc. Nu am avut nici un telefon de-al tau, nimic. Dar lasa ca mai ajungi tu prin Brasov, sau eu prin Bucuresti si poate ne intalnim la o vorba. Cum e temperatura din Brasov fata de cea din Bucuresti ?

    PS : Iti trimit un mail cu datele mele de contact, telefon, adresa de mess, pentru a putea discuta pe viitor ?

  2. 2 Derscanu 03/12/2011 la 07:57

    Uite ca gravatarul meu stia numarul de telefon: http://ro.gravatar.com/derscanu
    0726290934.
    Inca nu a ajuns mail-ul.

  3. 4 Bucur 03/12/2011 la 08:41

    interesanta calatoria ta,pare rau ca nu ai facut poze.Mai erau o gramada de bloggeri cu care te puteai intalni

  4. 7 Nice 03/12/2011 la 10:41

    Strada respectiva se numeste Republicii. Despre Lipscaniul nostru nu stiu ce sa spun, nu am fost demult pe acolo, nu e chiar zona mea preferata din Bucuresti. Chiar nu as putea sa fac o comparatie.
    Iti doresc petrecere frumoasa in Predeal sau spor la lucru. Sau mai bine ambele.😀😛
    Nu as vrea sa comentez prea mult pentru ca am si eu in proiect un articol cu acelasi subiect, de vreme ce am petrecut 1 decembrie in aceeasi regiune. Nu vreau sa dezvalui prea multe pentru a nu strica surpriza. Cu toate ca nu prea avem cititori comuni…

  5. 10 Bogdan 03/12/2011 la 13:02

    de-aveai tu treaba acolo asta vara… boier erai😀
    acum parca-i cam frig…

  6. 12 Costy 03/12/2011 la 15:28

    @Nice are dreptate, Republicii ii zice la strada care te-a impresionat. Sa mergi vara cand sunt terasele deschise sa vezi cum e …

  7. 14 'mnealui 03/12/2011 la 23:06

    In interes de serviciu si tot e bine cand umbli prin tara. Azi Brasov, maine Predeal, nu-i rau.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


