Viata pentru sora mea

Fetita era bolnava. Pentru ea s-a nascut o alta fetita, pentru piese de schimb. Maduva, rinichi, sange si altele. Doar ca fetita pentru piese de schimb nu a mai dorit sa fie doar o magazie de provizii, ci a decis sa isi caute dreptatea in justitie.

Acest film ruleaza chiar in acet moment pe HBO, ‘Viata pentru sora mea’.

Bun. As vreau sa discutam despre implicatiile morale.

Avem un copil bolnav. Si are nevoie de transplant de rinichi, maduva, etc. Medicul ne recomanda sa facem un alt copil, programat gentic, compatibil 100% cu copilul bolnav. In acest fel am putea oferi sansa la viata copilului ce urmeaza sa moara.

Totusi, cat de departe am merge pentru a salva o viata? In razboi, pe front, legea nescrisa este sa nu lasam pe nimeni in spate. Totusi, cati oameni trebuie sa moara pentru a salva unul singur? Oare este normal sa ne folosim de viata unui copil pentru a salva pe un altul?

Dupa ani de chinuri prin spitale, copilul bolnav ce a supravietuit pana acum prin sacrificarea pas cu pas a copilului sanatos, va decide: „Ajunge! Nu mai vreau. Nu mai vreau sa traiesc asa, asta nu este viata. Nu mai vreau sa fiu o povara pentru sora mea.”

Oare prelungind viata coplului bolnav nu am distrus si sansa la o viata normala a copilului sanatos? Stiu ca este sfasietor, de fapt nu stiu, doar imi imaginez, cat de tragic poate fi sa vezi cum copilasul se stinge vazand cu ochii, dar merita sacrificiul?

Traim intr-o lume plina de drame, totusi, cateodata deciziile pe care trebuie sa le luam sunt mai sfasietoare decat drama in sine.Copilul bolnav: „m-am saturat sa fiu o povara, sa vad cum din cauza mea totul se prabuseste. Simt ca eu sunt de vina, ca este vina mea, desi eu nu am facut nimic rau. Vreau sa traiesc, imi este frica de moarte! Dar cand vad raul survenit din pricina mea, prefer moartea, prefer sa stiu ca dupa moartea mea lucrurile vor reveni la normal, iar ei vor fi iarasi o fmilie, isi vor trai iarasi viata, se vor bucura iarasi de viata. Caci eu sunt o povara, si asa voi fi mereu.

P.S. Fetita conceputa pentru piese de schimb are voie sa isi revendice viata? Tinand cont ca daca sora ei nu ar fi avut nevoie de transplanturi ea nu ar fi fost conceputa.

4 Responses to “Viata pentru sora mea”


  1. 1 adriank 12/11/2011 la 16:46

    nu l-am vazut dar banuiesc ca filmul e genul horror-comedie-tthriller-sf :)) am auzit multe, cat am vazut 8 sezoane de Doctor House, dar asta cu sa faci un alt copil sa-i iei organele e cea mai tare😐
    nush cum gandesc altii sau daca eu gandesc aiurea, dar eu nu mi-as da viata nici sa stiu ca salvez 1 milion de persoane, ba chiar as ‘eradica’ un milion de persoane daca asta mi-ar salva viata.

  2. 3 Bogzilla 12/11/2011 la 17:40

    mai… nu stiu, dar eu nu as putea face asa ceva. cum sa faci alt copil doar pentru organe? nu e ca si cum ar fi un catel de care sa incerci sa nu te acomodezi…


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,936 hits

Urmărește-mă pe Twitter


