Ordine in haos

Daca intrati in atelierul meu (magazia de scule) veti avea impresia ca tocmai a fost jefuita, vandalizata. Insa nu este asa, haosul de acolo reprezinta o ordine, si eu stiu fiecare piesa sau ustensila unde este pozitionata. Astfel, daca as intra la ora 2 noaptea si lumina ar fi oprita, sa nu am nici o lanterna sau in fine, nici o sursa de lumina la dispozitie, eu as gasi ceea ce caut.

Exact. Ordine in haos. Cu ceva timp in urma am auzit o poveste, ce seamna intr-un fel cu ordinea din haosul magaziei mele de scule.

Un profesor, un geniu, care studia de 15 ani un leac. Secretara lui, cea care vreme de 15 ani ii servea cafeaua, ii aducea scrisorile si ii facea cumparaturile, dar si curatenie in laboratorul lui, s-a mutat cu familia in alt oras. Astfel ca profesorul a fost nevoit sa angajeze o alta secretara, sau in fine, menajera.

Prima zi de lucru a femeii. Cum profesorul trebuia sa tina o prelegere in dimineata aceasta, el a ajuns putin dupa pranz la laborator. Si a vazut femeia transpirata si satisfacuta de rezultatele muncii ei. Intra in camera lui de lucru si: toate notitele, toata ciornele, totul lipsea. Era curat ca lacrima.

Profesul a intrebat cu jumatate de gura:

-Unde sunt notitele mele ce erau lipite pe perete? Si teancurile de ciorne?

-Le-am aruncat in foc. Am curatat totul de mizerie. Acum puteti lucra mai usor. Zise femeia bucuroasa ca a facut o treba buna.

-Stiti, ceea ce ati aruncat dv. la foc era de fapt munca mea de 15 ani.

Femeia a ramas blocata, nu stia ce sa mai zica. Imediat si-a dat seama ca profesorul nu avusese in laborator gunoaie ci rezultatele muncii si cercetarii in forma bruta, … desi pareau gunoaie.

Femeia vru sa spuna ceva, dar cuvintele nu ii mai ieseau din gura. Ramase ca o stana de piatra cu gura intredeschisa.

-Nu-i nimic, zise profesorul. Altadata sa fiti mai atenta!

18 Responses to “Ordine in haos”


  1. 1 adriank 12/11/2011 la 16:39

    deci sa inteleg ca te-ai asemanat acolo un pic cu un profesor geniu😉 :p
    mda, interesanta povestea, dar finalul e cam ciudat, probabil o fi luat-o razna porofesoru, sau poate in aia 15 ani n-a gasit nimic concret pentru leacul lui.

  2. 3 Bogzilla 12/11/2011 la 17:38

    s-au facut si filme pe subiectul ordinii din haos🙂
    e foarte interesant…

  3. 5 Bucur 12/11/2011 la 19:13

    atat timp cat propietarul stie care e ordine din locul respectiv nu e haos,poate fi interpretat asa doar din exterior de cine nu stie :))

  4. 7 Pato Basil 13/11/2011 la 11:34

    cam asa sunt si eu… geniile gandesc la fel😀, sunt foarte dezordonat, zice mama.

  5. 10 Sebi 13/11/2011 la 14:16

    Eu o omoram pe aia :))

  6. 12 Nice 13/11/2011 la 14:16

    Pot sa ma alatur si eu grupului vostru fara sa ma consider nici pe departe un geniu? :))
    Imi place haosul, mai ales printre documentele mele de la munca. In aparenta dezordine, stiu exact de unde sa iau un lucru cand am nevoie de el. Cand cineva le muta de la locul lor, atunci e vai si amar de mine, nu mai gasesc nimic.😛

  7. 14 danutz 13/11/2011 la 18:18

    Asta da ordine in haosul lui Wp! :))
    Ai schimbat tema de atatea ori in ultimele zile, incat am impresia ca – de fiecare data cand trec pe la tine – vizitez pe altcineva! 🙂 Imi aduc aminte de „dezordinea” provocata „zugravelile” din „casa” mea!🙂. Sincer, tema care „ti-am prins-o” in momentul asta, mi se pare cea mai „tare” din cele…free. Dar „exploreaza” in continuare si lasa o…dezordine ordonata, asa cum ne-ai obisnuit de „pe vremuri”!
    Ganduri faine!

    • 15 Derscanu 13/11/2011 la 19:39

      Ce sa zic, vreau sa imi placa si mie ce fac, iar tema este importanta la un blog. Tin cont de widgeturi, de culoare, de comentarii pe nivele, de navigare si multe altele. Cei da la wordpress.com adauga lunar teme noi, unele cu bani, dar cele mai multe sunt mai slabe calitativ decat cele vechi, -parerea mea.

  8. 16 Derscanu 13/11/2011 la 19:41

    Oridinea pe care unii oameni, ca si mine de altfel, o gasesc in haos nu este ceva recomandat. Chiar daca noi reusim sa distingem ce si unde am pus, pentru altii – mai ordinati – ar fi un chin.
    Consider ca noi ar trebui sa fim mai ordonati, nu cei ordonati sa fie mai haotici.

  9. 17 D-Petre 14/11/2011 la 13:47

    „” -Nu-i nimic, zise profesorul. Altadata sa fiti mai atenta! „”
    Greseala a fost a profesorului, asa ca replica e valabila chiar si pentru el … cand mai schimba menajera sa-i faca si instructajul.

    • 18 Derscanu 14/11/2011 la 13:54

      Da, si profesorul are partea lui de vina, una mare de fapt… doar ca se intampla ca obisnuita sa ne joace feste: profesorul obisnuit de atatia ani cu vechea secretara nici nu i-a tracut prin cap ca cea noua va considera haos ordinea lui.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,892 hits

Urmărește-mă pe Twitter


