Mihail si Gavril ostasii Lui Dumnezeu

De Mihail si Gavril un sincer La multi Ani celor ce au ca nume unul din acestea doua sau poate ambele. (Mihai)

Doi sfinti in calendarul Ortodox. Doi arhangheli ce au ramas loiali Creatorului. Despre Mihai gasim in biblie urmatoarele versete:

  • Dar capetenia imparatiei Persiei mi-a stat impotriva douazeci si una de zile; insa iata ca Mihail, una din capeteniile cele mai de seama, mi-a venit in ajutor si am iesit biruitor acolo, langa imparatii Persiei. (Dan.10:13)
  • Dar vreau sa-ti fac cunoscut ce este scris in cartea adevarului. Nimeni nu ma ajuta impotriva acestora, afara de voievodul vostru Mihail.” (Dan.10:21)
  • In vremea aceea se va scula marele voievod Mihail, ocrotitorul copiilor poporului tau; caci aceasta va fi o vreme de stramtorare cum n-a mai fost de cand sunt neamurile si pana la vremea aceasta. Dar in vremea aceea, poporul tau va fi mantuit, si anume oricine va fi gasit scris in carte. (Dan.12:1)
  • Arhanghelul Mihail, cand se impotrivea diavolului si se certa cu el pentru trupul lui Moise, n-a indraznit sa rosteasca impotriva lui o judecata de ocara, ci doar a zis: „Domnul sa te mustre!” (Iuda.1:9)
  • Si in cer s-a facut un razboi. Mihail si ingerii lui s-au luptat cu balaurul. Si balaurul cu ingerii lui s-au luptat si ei, (Apoc.12:7)

Cand vorbim despre arhanghelii Mihail si Gavril trebuie sa vorbim si despre Cel ce este bucuria lor, Cel pe care ei il slujesc pururi, despre Dumnezeul atat puternic descoperit omului in Persoana Fiului sau. Mai jos o strofa dintr-un cantec cantat de Simina Palincas:

Te-am gasit, Dulce Isuse, la pastori si la plugari,
Te-am gasit intins pe-o cruce, atarnat intre talhari.
Te-am gasit, Dulce Isuse, caci cu dor te-am cautat,
Multumesc ca esti cu mine, esti Parinte adevarat!

3 Responses to “Mihail si Gavril ostasii Lui Dumnezeu”


  1. 1 MadMike 08/11/2011 la 16:08

    Foarte frumos, Petre🙂 Multumim!

  2. 2 Bogzilla 08/11/2011 la 17:37

    hăăăiiii La mulți ani lor… bine că-mi amintiși😀, am de dat niște telefoane

  3. 3 Bucur 08/11/2011 la 18:41

    Dumnezeu sa te binecuvinteze pentru acest articol si nu numai in general,mia placut.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


