Cu sau fara comentarii pe blog?

Tudor intreba: cat timp ai scrie pe un blog fara comentarii.

Ei bine, este o intrebare la care fiece blogger trebuie sa isi dea cu presupusul, sau mai bine zis sa isi imagineze cum ar fi. Sunt bloggeri ce aduna si sute de comentarii pe un articol, altii nici unul. Daca insa intr-o zi nimeni nu va mai comenta, cum ar fi?

Poate ca pentru cei ce oricum nu au comentarii nu ar fi mare drama, de fapt ar fi o continuitate a normalitatii, dar pentru cei ce au multe comentarii…. Lumea online se cerne vazand cu ochii, vin bloggeri noi, dispar bloggeri vechi.

Pe al meu blog, la inceputuri nu am avut comentarii, apoi au inceput sa apara usor, usor. Totusi unele articole sunt fie prea lungi, fie prea complexe, fie pe o nisa ce nu prea intereseaza. Motiv pentru care nu sunt dezamagit de faptul ca nu au comentarii. Este adevarat ca numarul de comentarii pe un articol este un motiv de bucurie pentru autorul blogului, dovedind faptul ca nu scrie doar de dragul de a scrie, desi trebuie sa recunostem ca bloggerilor le sta bine la taste, altfel se faceau haiduci, nu bloggeri.

17 Responses to “Cu sau fara comentarii pe blog?”


  1. 1 MadMike 06/11/2011 la 14:45

    Blocarea comentariilor nu le da dreptul la replica celor interesati. Mai mult de atat, multi ar avea impresia ca te crezi prea superior si nu ai nevoie de completari. Eu nu as adopta un astfel de sistem sincer.
    Cat timp comentariile sunt la subiect si nu au continut obscen (Accept ironiile sau insultele politicoase), le accept pe toate.

  2. 5 Nice 06/11/2011 la 14:52

    Eu pe al meu l-as inchide in secunda doi(desi tin enorm la el). Nu scriu pentru mine, blogul e strict pentru socializare, accentul se pune pe parerea celorlalti. Pentru ca blogul tau imi ofera sansa de a scrie exact ce simt, pot spune ca uneori ma deranjeaza pretentia unora de a le comenta lor viata, intamplarile, ma indispun aceia care pun prea mare accent pe ei insisi si considera ca scriu atat de minunat incat noi ar trebui sa lesinam de fericire cand ii citim si sa le ridicam osanale. In cazul in care scriu strict pentru ei, ca oricum comentatorii nu dau navala, e ok.
    Nu imi plac blogurile prea personale si prea descriptive si nici dupa cele de nisa nu ma omor.
    Da, comentariile conteaza mai mult ca orice altceva(in viziunea mea).

  3. 7 Bucur 06/11/2011 la 15:07

    cu o parere de la altcineva pe blog inseamna ca te poti informa mai mult…

    • 8 Derscanu 06/11/2011 la 15:09

      Adevarul este ca raspunsurile cititorilor, comentariile, sunt o continuare a articolului. Am vazut pe multe bloguri articole mici din care nu intelegi mare lucru, si comentarii multe de unde aveai ce sa prinzi.

  4. 9 danutz 06/11/2011 la 17:59

    Depinde pentru ce, pentru cine scrii; depinde ce, cat si mai ales cum scrii; depinde de scopul declarat (sau nu) pentru care „iesi” pe NET cu blogul. Comentariile pot arata sau nu interesul altor persoane (bloggeri) pentru postarile tale, iar lipsa ori inconsistenta lor nu ar trebui sa sperie prea tare…Cand scrii pentru tine (e un fel de-a spune…) e una, iar cand scrii pentru altii…e alta. Ma rog…parerea mea 🙂

    • 10 Derscanu 06/11/2011 la 18:22

      Pai daca as scrie doar pentru mine as scrie pe un blog cu comentariile inchise, sau privat.. Totusi, zic eu, sunt si articole ce nu genereaza comentarii, si poate ca e mai bine asa decat sa vad comentarii gen: „super” , „frumos zis” , „asa este”, etc.

  5. 12 Bogzilla 07/11/2011 la 03:05

    nu ştiu ce să yic… este oarecum descurajator când un articol nu se bucură de nicio reacţie

    • 13 Derscanu 07/11/2011 la 19:09

      In bloggosfera, in cazul blogurilor mai mici, cum ar fi al meu, exista acea reciprocitate: eu iti comentez tie si tu mie. Intr-un fel este dovada faptului ca ne citim reciproc. Acum, nah! daca in ziua x bloggeri nu prea sunt activi, articolul poate trece si fara comentarii, in cazul in care apuc sa scriu inca 2 sau 3 dupa el.

  6. 14 Toma Andreea Iulia 07/11/2011 la 10:14

    Normal ca imi place sa imi fie comentate articolele. Dar o dovada de apreciere a unui articol este si mentionarea lui intr-un articol de recomandari al altui blogger, cum faci tu de exemplu, chiar daca respectivul nu a comentat acolo. Uneori nu ai nimic despus, chiar daca iti place articolul.

    • 15 Derscanu 07/11/2011 la 19:10

      Cateodata chiar nu am ce comenta, desi as vrea. Dar ce sa-i faci, daca nu am ce spune? In cazul blogurilor de pe blogspot cateodata nu pot comenta din cauza sistemului, nu stiu de ce dar are multe hibe blogspotul cand vine vorba de comentarii.

  7. 17 Boogie 08/11/2011 la 17:43

    Un blog, este blog si cu comentarii, si fara acestea. Desi eu consider ca, comentariile ajuta bloggerul sa stie ce sa scrie, sa primeasca opinii in legatura cu ceva anume, cu conditia ca comentatorii sa aiba ce anume comenta.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 137,693 hits

Top click-uri

    Urmărește-mă pe Twitter


