Boschetarii sunt oameni?

Vasile Ion, un profesor de istorie, un om implinit. Ducea o viata de familie buna, se intelegea bine cu sotia, fata ii intrase la facultate cu 9,90, (pe vremea aia nu se intra cu Bacul), era deci un om bine integrat in societate.

Prima palma

Cum insa trebuia sa munceasca peste program (oferea meditatii), pentru ca familia sa nu duca lipsa de nimic, muncind astfel pana seara tarziu, sotia sa – casnica – s-a plictisit si a inceput sa isi caute implinirea in alta parte. Cand a aflat el, cerul s-a prabusit.

Palma a doua

Intr-o secunda, intr-un accident stupid, fetita lui a trecut in nefiinta.

Trauma

Socul a fost dincolo de puterea lui de acceptare. A luat-o razna, si a fost internat un an de zile la psihiatrie. Norocul lui – daca putem spune asa – un fost elev al sau l-a consiliat psihologic, si dupa un an de zile a fost apt pentru societate.

Societatea

Doar ca lumea nu sta in loc. Sotia divortase de el, inecandu-si amarul pierderii fiicei in bratele unui om mai tandru. Ratele la banca si intretinerea la bloc nefiind platite: adio casa. Postul de profesor fusese ocupat de un alt profesor, mai tanar.

Din om normal boschetar

Astfel in doar un an, doi mai degraba, fostul profesor a ajuns boschetar. Viata este frumoasa, dar cand te loveste, o face urat de tot.

Ce facem cu boschetarii?

Acum, ca am descoperit un secret ascuns sub ochii nostrii, si stim ca poate boschetarul din coltul strazii a fost candva un om, ca mine si ca tine, ce facem? Ne pasa? Si daca ne pasa, ce putem face?

112

Vad un boschetar, realizez repede ca nu este un drogat sau betiv ce si-a gasit cuib in coltul strazii doar pentru moment, caci ii vad si o patura langa el. Sun la 112. Le spun ca este un boschetar, iar imi spune sa il iau acasa.

Eu am 2 camere: dormitor si living. In dormitor dormim, iar in living petrecem ziua. Am 2 copii, si chiar daca nu i-a tinut sterilizati, adica le-am permis sa isi bage mana in tarana, totusi imi este frica de anumite boli contagioase: hepatice, pulmonare, etc, boli ce se transmit uluitor de repede.

Asa ca, sun iar la 112 si le spun ca un om este ranit in coltul strazii. Noroc ca a raspuns o alta operatore. Si dupa 40 de minute vine o ambulanta. Cand paramedicii vad despre ce este vorba imi spun ca nu este de competenta lor, caci chiar daca il vor lua cu ei nu ar fi primit in spital. Singura varianta ar fi un adapost, dar nu prea se mai gasesc locuri (or fi si astea cu spaga, mi-am zis in sinea mea). Soferul ambulantei imi spune ca trebuie sa platesc ca au venit degeaba. Eu refuz. Vine politia, ma cert si cu unii si cu altii. Dupa 10 minute pleaca toti cum au venit. Boschetarul ramane acolo, multumit ca nu a primit amenda. Asta ar fi fost culmea, de unde mama masi o mai platea si pe asta, sau in fine, ce puteau sa ii faca de nu o platea, il duceau la puscarie?

Concluzie

Traim intr-un cerc vicios. Atat.

4 Responses to “Boschetarii sunt oameni?”


  1. 1 Mihai Motrescu 03/11/2011 la 13:36

    intr-adevar nu e chiar asa de greu sa ajungi in strada…la mine in bloc era unul care noaptea dormea in scara iar ziua cersea in fata blocului….acum a plecat, nu stiu unde

  2. 2 Bucur 03/11/2011 la 20:33

    Da sunt oameni care au nevoie la fel ca si ceilalti de Dumnezeu si rugaciune.

  3. 4 Boogie 05/11/2011 la 12:20

    Cum ai spus si tu, din pacate nu stii cum te loveste viata. Astazi esti la casa ta, maine nu mai esti. Trist.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,937 hits

Urmărește-mă pe Twitter


