Bugetul pe cap de membru de familie

Suna cam urat, „pe cap de membru de familie”, dar nu reusesc sa gasesc alta exprimare. Pentru cei ce au prins vechea oranduire expresia asta seamana cu: „pe cap de vaca furajata”, expresie ce se auzea seara de seara la telejurnal, acea emisiune educativa si informativa a vremii.

Am mers si eu ca omul la banca, o banca. Hai sa zic si care, nu moare nimeni: ING-Bank. Si pentru ca tot ei mi-au trimis un mail prin care imi promiteau Luna de pe cer, am zis sa incerc si eu, ca tot omul.

Le-am spus ca vreau sa imi achizionez o centrala, ca doar nu le spuneam ca vreau sa ii joc la Bingo (daca o mai juca cineva la aia). Si le-am spus salariul. Nu a fost nevoie sa ma mai intrebe daca am alte rate. Din contra, m-a intrebat cum de nu mor de foame cu salariul asta.

Normal ca le-am zis de copii. De unde sa stiu eu ca ei vor calcula pe membru de familie? Si mi-a zis:

„Domnule, cosul minim pe membru este de 500 lei.”

Adica, eu nu doar ca fac foamea cu salariul meu, dar sunt deja mort si ingropat, doar eu inca nu accept ideea.

In fine, 30% din romani au traiesc din salariul minim pe economie, dar daca ING zice ca nu se poate, inseamna ca degeaba se mai chinuiesc astia cu recesamantul, 30% sunt deja morti, de foame.

Bun. Ma intreb: oare cat ar trebui sa fie salariul meu pentru ca familia mea, adica 4 membrii, sa nu fim considerati morti?

10 Responses to “Bugetul pe cap de membru de familie”


  1. 1 Toma Andreea Iulia 25/10/2011 la 09:44

    Cel putin 2000 lei in mana, nu brut. Dar chiar si asa, nu ar ajunge la ce preturi sunt. Chiar ma gandeam, de aproape 3 ani, veniturile noastre sunt aceleasi. Ba chiar la inceput erau mai mici, ca eu nu aveam indemnizatie. Si ne descurcam mai bine ca acum, ne permiteam saptamanal iesiri la o cafea sau un suc, mese la restaurant. Acum, n-avem timp, dar mai ales bani.La preturile astea, nici cu 1000 lei de persoana nu te descurci decent, sa poti cumpara nu doar mancare si sa achiti cheltuielile necesare traiului:intretinere &co., ci sa te mai si imbraci.

  2. 3 D-Petre 25/10/2011 la 14:41

    Pai la cele mai mari sunt tepele cu refinantarea … cand ai facut credit aveai un venit care acum e mai mic si te duci – conform reclamei – sa vezi cum e cu refinantarea si aia iti cer mai multe garantii decat atunci cand ai luat creditul initial, adeverinte de venituri etc. etc. iar rezultatul demersului tau e ZERO pentru ca „nu te califici pentru refinantare” pai daca aveam venituri mai mari si garantii solide ce nevoie mai aveam de refinantare ?
    Petre pentru banca – oricare ar fi ea – nu mai existi, esti mort si ingropat si ti-a cantat guvernul prohodul de mult timp.

    • 4 Derscanu 25/10/2011 la 16:04

      Bancile traiesc din dobanda noastra. Daca economia continua in ritmul asta in curand vom fi in imposibilitate de plata, iar bancile vor inchide una dupa alta. Nu vad cum ar putea executa silit 1 milion de datornici, si chiar daca ar face-o nu vad ce ar castiga.
      Adevarat ca pentru banca un salariat modest este deja ‘pamant de flori’. Dar si banca pentru noi tot asa este, tot asa o consideram, caci sincer: daca as avea un salariu cat de cat, incat sa pot pune si ceva deoparte nu as mai avea nevoie de ei.

  3. 5 mihai motrescu 25/10/2011 la 15:39

    probabil ar trebui sa ai salariu de bancher sau parlamentar….

  4. 9 adriank 26/10/2011 la 16:30

    Mi-am facut ceva vreme finantele si-n Romania si-n Italia si am ajuns la concluzia ca aici in italia daca vrei sa mananci decent, o persoana are nevoie de cel putin 60 de euro pe saptamana, iar in Romania undeva cam pe la 40 de euro pe saptamana, adica 160 pe luna (fac si eu ca ala cu perversa :)) ). Deci pe luna iesi in Romania cu vreo 80 de euro mai ieftin, dar tinand cont ca salarile sunt de vreo 10 ori mai mici, toate calculele se duc in cap.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


