De ce se nasc copii bolnavi?

Aceasta intrebare nu a venit din mintea mea, ci ea se gaseste pe buzele a milioane de oameni de pe intreg mapamondul.

De ce se nasc copii bolnavi? sau De ce mor copiii?

Poate ca cel mai grav lucru ce se poate intampla unui om este sa fie nevoit sa isi ingroape copilul. Si chiar nu as dori nimanui asta, nici macar nu vreau sa ma gandesc la asa ceva. Sa fereasca Dumnezeu pe oricine de asa tragedie!

Probabil, a doua ca gravitate, ar fi nasterea unui copil bolnav de un anume sindrom, sau alte probleme.

Cand sotia mea a ramas insarcinata a doua oara, medicul i-a recomandat sa nu tina sarcina. Totusi a tinut-o. Tot medicul i-a recomandat sa faca un 3D, si daca acolo se va observa ceva sa avorteze. Sotia mea nu a facut 3D-ul, nici nu a avortat. Si iata, astazi, la 4 ani de atunci, Daniel este sanatos si vesel.

In tot timpul nasterii ne-am intrebat de mii de ori: „Doamne! Daca va fi bolnav? Puneam aceasta intrebare datorita recomandarii medicului, dar si din cauza tratamentului pe care il urmeaza sotia mea, un tratament pe viata. (Nu intru in amanunte.) Si inca ma mai intreb, ce am fi facut daca intr-adevar copilul s-ar fi nasut bolnav?

Am urmarit cazul fetitelor siameze, citesc zilnic despre mii de copii bolnavi ce sunt nevoiti sa isi duca zilele asa, sau altii care au nevoie de sute de mii de Euro pentru o interventie chirurgicala. Compatimesc din tot sufletul pe acei copii si pe parintii lor, si daca as avea posibiliatea sa ii ajut as face-o, dar sunt prea mic.

Ma uimeste indiferenta oamenilor fata de aceste tragedii. Multi gandesc ca daca pe ei nu i-a atins nimic rau pe semne ca cei loviti au o vina anume, altfel nu se intampla nimic rau cu ei. Altii considera ca asa trebuia sa fie, ca este scris in stele. Saracele stele! De ar putea ele vorbi, de ar putea ele spune cate au vazut in lumea asta!

Nu am scris acest articol pentru a oferi un raspuns, caci nu il stiu. De ce se nasc copii bolnavi? Doar Dumnezeu stie. Pentru cei oarecum credinciosi totul are un scop. Pentru cei care vor sa dea vina pe cineva, o fac acuzandu-l pe Dumnezeu, desi ei nu cred in El. Pentru ateisti totul este un hazard. Din punct de vedere stiintific totul are o legatura cu ceva anume, doar ca legatura este o mare necunoscuta. Si nu in ultimul rand pentru indiferenti: ce conteaza?

Un lucru este cert. Toti suntem oameni. Oricare dintre noi putea fi in locul celor napastuiti. Nu suntem cu nimic mai buni sau mai vrednici, sau demni in asa fel incat sa fim ocoliti de tragedie. Am fost insa ocoliti. Iar acest lucru ar trebui sa ne spuna ceva. Ceva. In mintea noastra.

UpDate! Am scris un nou articol pe aceasta tema aici: De ce permite Dumnezeu?

7 Responses to “De ce se nasc copii bolnavi?”


  1. 1 Bucur 23/10/2011 la 07:40

    P.S. roagate pentru sotia ta si rosteste pasaje din biblie peste fiinta ei si se va face sanatoasa,crede ce spune Cuvantul lui Dumnezeu.Dumnezeu este cel care garanteaza sanatatea nostra indiferent de boala.

    • 2 Derscanu 23/10/2011 la 18:20

      Credinta in Dumnezeu face minuni, totusi nu cred ca rostirea unor Psalmi se incadreza la acest capitol, mai degraba rugaciunea pe genunchi, umilinta sufletului in fata Puterii Absolute, si increderea neconditionata in Acela ce este Adevarul si Viata.

  2. 3 D-Petre 23/10/2011 la 10:06

    La prima parte a intrebarii se poate raspunde macar partial …
    – pentru ca sunt foarte multi viitori parinti inconstienti.

    • 4 Derscanu 23/10/2011 la 18:18

      Partial da, caci sunt si cazuri cand la analize bebe(fatul) a fost OK, parintii au respectat tot ce le-a spus medicii, si totusi nenorocirea s-a abatut asupra lor.

  3. 5 adriank 23/10/2011 la 21:20

    cam asta am spus si eu pe blog in urarea mea de anul nou, sa ne gandim bine si sa zambim, sa facem absolut totul sa ne bucuram de viata, ca intradevar se poate si mult mai rau. si eu am avut o sora mai mare ce a murit la 3 luni, din ce mi-au zis parintii, nascandu-se cu ceva probleme. si deasemenea si eu am avut ptobleme mari de tot la nastere, si uite ca totusi am trait ceva ani. nu pot sa fiu decat dornic de viata si sa ma gandesc ca as fi putut foarte bine sa fiu eu in locul ei. multi nu inteleg chestile astea, ba chiar multi idioti aleg sa se sinucida sau sa subexiste, refuzand sa se bucure de viata care e foarte posibil sa fie singura pe care o au.

    • 6 Derscanu 23/10/2011 la 21:30

      Viata este ceva extrem de fragil, si atat de minunata. Pacat, cum spuneai si tu, ca unii aleg sa se sinucida, sau in fine, sa traiasca precum o leguma, multumindu-se cu ce i se ofera moka.

  4. 7 Toma Andreea Iulia 24/10/2011 la 09:41

    Nu stiu daca exista un raspuns, si, din pacate, sunt tot mai multi copii bolnavi, fie ca se nasc asa, fie ca se imbolnavesc ulterior. Ne putem considera norocosi ca ai nostri sunt sanatosi. in ce-i priveste pe ceilalti, e clar ca nu-i putem ajuta pe toti, dar, chiar daca nu ii ajutam, faptul ca soarta lor ne misca, catusi de putin, ne scoate din oala indiferentei… sau nu.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,937 hits

Urmărește-mă pe Twitter


