Bloguri de incredere

Un fel de cot-cot-cot-cot-codac, cot-codac……

Da. Pai eu scriu pe blog. De ce o fac? Pentru ca imi place? Pentru ca am opinii. Nu multa lume are opnii personale. Daca ma gandesc bine, prea putini oameni au fost educati sa aiba opinii personale, iar acest lucru este grav, foarte grav.  Parerea mea este ca toti oamenii ar trebui sa aiba opinii despre ‘n’ chestii, nu neaparat sa le si expuna pe un blog, unii nu au timp, sau poate nu au bani de net si laptop, etc.

Poate ca vina apartine fostului regim. Sau poate scolii romanesti ce in loc sa ajute elevii in avea imaginatie si orizonturi largi, ingusteaza mintea blocand-o doar la materia predata, si asta ca fiind litera de lege. Poate ca si Biserica, institutia care cere supusilor(enoriasilor) sa se increada neconditionat in autoritatea ei, sfidand astfel Biblia, si chiar adevarul istoric.

Cum spuneam, eu am opinii. Nu pot spune ca opiniile mele sunt cele mai bune, cele mai corecte, cele mai cele. Dar am opinii. Si aceste opinii apar pe acest blog, sau altele, intr-o forma sau alta. O intrebare destul de interesanta a fost lanasata pe blogul lui Mihai Palantin, MadMike, in articolul  Câtă încredere au cititorii de rând în bloggeri?

Ma interb, oare cati bloggeri merita sa fie cititi de cititorii din afara blogosferei? Sau mai bine zis, cati merita sa fie crezuti pe cuvant? Cu ceva timp in urma am fost surprins sa aflu ca un anume blogger castiga enorm de mult din al sau blog. Apoi m-am dumerit: scria un articol pe saptamana la comanda. Bineinteles, avea cititori, altfel cine oare va veni la un blogger mititel sa il plateasca.

Dar tocmai acest aspect. Faptul ca printre zeci de articole (posturi) serioase sunt introduse si cateva ce promoveaza anumite produse sau idei nu tocmai pozitive, oare nu este un motiv suficient pentru ca omul din afara blogosferei sa nu aiba incredere in bloggeri?

Si totusi. Putini inteleg faptul ca un blog, reprezinta libertatea de exprimare cea mai mare pe care a avut-o omul in toata istoria. Cu bloggeri de rahat, cu bloggeri buni, cu bloggeri mititei sau uriasi, cu bloggeri ce se vand pe banii grei sau poate pe maruntis, cu bloggeri ce scriu de dragul de a scrie, cu bloggeri ce induc in eroare, cu totul, cu bune si cu rele, bloggosfera reprezinta libertatea.Un motiv pentru a citi blogguri si a avea mai mare incredere in ele decat in presa traditionala, presa subiectivista in fata banului.


6 Responses to “Bloguri de incredere”


  1. 1 Rudolph Aspirant 21/10/2011 la 23:48

    Eu cred ca in cel putin 2 din cele 4 bloguri ale mele se poate avea incredere deoarece in ele eu tind sa scriu numai si numai despre mine, desi recunosc ca nu contin informatii deosebit de interesante sau posibil utile vreunei majoritati, deoarece scopul blogurilor mele este unul perfect egoist de a-mi umple timpul liber in exces de la serviciul meu obscur birocratic nepalpitant, insa din fericire, inca bine retribuit si aparent inca vital necesar corporatiei publice subventionata de stat pentru care lucrez, (desi eu nu rezist si, in mod cat se poate de etic, le mai zic din cand in cand cu 1/2 de gura ca isi risipesc banii degeaba cu mine, insa ei se conformeaza sistemului curent de finantare a acestui fel de corporatii care le aduce mai multi bani de la stat cu cat au pe statele de plata mai multi functionari ca mine), iar majoritatea link-urilor pe care le pun eu sunt ori de pe wikipedia ori de pe YouTube, deci depinde de nivelul de incredere in acele surse.

  2. 2 MadMike 22/10/2011 la 07:29

    Sti care-i principala problema? Multi sustin ideile altora nu pe ale lor! „Daca ala a zis X lucru, nu o fi prost, zic si eu la fel”, si au fost nenumarate gadget-uri pe care le-am testat, si nu au fost asa cum am citit inainte. Sincer iti spun.
    Eu stiu ca in scop de marketing, trebuie sa faci si sacrificii, insa redacteaza un articol cu cap, astfel incat sa nu para pentru ca nu poti scrie despre un laptop ca este cel mai bun cel mai perfect, si saptamana viitoare vi cu un altul despre care scrii aceleasi tampenii, pentru ca esti platit.

  3. 3 Nice 22/10/2011 la 15:57

    „Nu multa lume are opnii personale. Daca ma gandesc bine, prea putini oameni au fost educati sa aiba opinii personale, iar acest lucru este grav, foarte grav…”
    Hm, e prima oara cand aud asa ceva, de obicei despre romani se spune ca au opinii despre orice, ca nu fac altceva decat sa iti dea cu parerea, ca se cred atotstiutori, e si o vorba celebra, ” la politica si fotbal se pricep toti…”
    Fiecare are stilul lui de blogging, fiecare scrie ce vrea, cum vrea si despre ce vrea. Eu prefer acele bloguri pe care pot sa-mi spun eu parerea, nu ma intereseaza neaparat sa citesc opiniile altora, care de obicei iau forma unor convingeri si cu care, evident, nu sunt de acord.
    Blogurile sunt jurnale personale, de unde si pana unde opinia ca bloggerii sunt in fapt tot jurnalisti? Sunt unii care scriu pe blog despre ciorbita pe care au gatit-o si servit-o cu o zi in urma, practic vorbesc despre viata lor, trebuie sa le dam in cap doar pentru ca nu isi exprima ideile despre politica, religie, social? Cine doreste jurnalism poposeste pe paginile online ale principalelor cotidiene, cine vrea sa citeasca crampeie de viata intra pe bloguri.

  4. 4 MadMike 22/10/2011 la 16:49

    Bine zici, Nice. De fapt, eu sustin acelasi lucru, si anume ca romanii nu au opinii PERSONALE. De cele mai multe ori, daca citesti multe bloguri, vei observa ca unii „mari” ce sustin un argument chiar si prost, sunt sustinuti de altii ce-i citesc, fara a gandi macar ce sustin acolo. Multi merg pe ideea: „Daca ala spune ceva, nu e prost, zic si eu ca el”. De aici intervine efectul de turma, unde nimeni nu mai are nimic sa zica, ci doar ii subscriu pe altii.

    Eu cand accesez un blog, vreau sa vad opinia personala a bloggerului respectiv, nu acelasi lucru pe care-l sustin alti 100 de bloggeri.

  5. 5 Rudolph Aspirant 22/10/2011 la 22:09

    1. eu personal recunosc ca nu am prea multe opinii bine conturate, mai ales social-politice, deoarece sunt inca imatur, plus in tranzitie de la o societate la alta, si consider ca mai am multe de invatat despre societate inainte ca sa-mi pot definitiva o opinie anume; prejudecati si preferinte personale, desigur, am si eu, ca toata lumea, dar, efectiv, nu cred ca sunt deosebit de educative sau utile;
    2. pe mine ma cam enerveaza un anumit fenomen de intoleranta pe care l-am remarcat la unii bloggeri in limba romana, in special la unii mai elitisti/autodefiniti ca „intelectuali” (NU la toti, dar totusi nu l-am remarcat la altii in limbile engleza, franceza, si norvegiana in care am mai citit eu bloguri): daca nu faci parte dintr-o coterie de adulatori care sunt mereu de acord cu tine si/sau te lauda pt. fiecare post, esti desconsiderat, uneori insultat, ba chiar posibil gonit/banat, etc. Ceilalti din alte limbi isi zic probabil ca esti un biet ratacit, dar totusi te lasa-n plata domnului, nu devin semi-agresivi. (Adevarul e ca si eu tind sa fiu mai politicos in alte limbi, in romana, pana nu de mult, avand tendinta de a ma purta inca ca „acasa”, desi vad ca acum ca am deja 1 an de departare de Romania, am inceput sa devin mai civilizat/politicos si in limba romana.)

    • 6 Derscanu 22/10/2011 la 22:24

      @Rudolph Aspirant
      Nu cred ca eu am banat pe cineva care sustine alte idei decat mine. Poate ca am venit cu un al doilea comentariu, asta da, insa fara a jigni persoana, poate adunatura, caci nu prea poti spune despre mineriada, ca exemplu, ca a fost un lucru pozitiv.
      Totusi, la unele articole, unde am stiut din start ca vor fi opinii si pro si contra am lasat comentariile in pace, fara sa ma amestec intre ele.
      Insa, intr-un fel sau altul, orice blogger isi creaza o comunitate, caci unii sunt de stanga, altii de dreapta, unii credinciosi, altii atei, unii intr-un fel, altii in altul. Deci este normal ca pe blogul meu sa fie mai multi comentatori ce gandesc oarecum ca si mine, caci altfel, comunitatea, cei ce ma citesc, nu m-ar mai citi (daca nu ar avea opinii aproximativ ca si mine).
      @Nice
      De obicei nu citesc bloguri unde autorul scrie ce au mancat el ieri, sau cum s-au imbracat, sincer nu ma intereseaza, decat daca bloggerul stie cum sa expuna aceste chestii, de regula cam putini stiu asta.
      „La fotbal si politica se pricep toti”. Ei bine se pricep in carciumi sau la o barfa mica, caci daca chiar s-ar pricepe am fi campioni mondiali la fotbal, iar politica romaneasca nu ar mai scartaii.
      @MadMike
      Nu voi fi e acord cu ideiile altora decat daca aceste idei sunt si ale mele. Consider ca am ceva materie cenusie incat sa pot avea propriile mele opinii. Iar acolo unde nu ma pricep nu ma bag, sau in cel mai rau caz fac o caterinca.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,937 hits

Urmărește-mă pe Twitter


