Este greu sa zic Multumesc!

Frumos si normal ar fi sa multumim celor ce ne ajuta cu ceva, orice ar fi acel ceva. Se pare insa ca in anumite cazuri ne vine greu sa spunem acest cuvant: multumesc. Probabil pentru ca in anumite cazuri consideram ca ni se cuvine ajutorul. Consideram ca meritam totul, sau in fine, acea bucatica de ceva.

Sotia mea, care se ocupa de educatia copiilor, caci eu sunt mai mult plecat, incearca sa le imprime acest aspect, sa ii invete sa multumeasca pentru orice. Totusi, vad ca este destul de greu. Si daca un copil refuza sa multumesca, desi nu cuvantul iesit din gura este greau, caci toata ziua ii turuie gura, ma gandesc ca oamenilor mari le este si mai greu. Poate ca in cazul unui om mare mandria este problema.

Totusi, ar trebui sa invatam ca multumind nu ne injosim, nu coboram de pe tronul de aur pe care ne-am asezat, ci doar suntem politicosi. De multe ori multumim aiurea-ntramavi, insa cand trebuie sa o face pe bune ne simtim stingheriti. Poate ca un exercitiu, singuri cu oglinda in fata, un monolog, si „multumesc”! rostit de o suta de ori pe zi, ne va ajuta in aceasta problema. Poate, acum, depinde si de nivelul mandriei.

 

4 Responses to “Este greu sa zic Multumesc!”


  1. 1 MadMike 15/10/2011 la 09:18

    Multi se considera „umiliti sau injositi” cand zic multumesc, asta e motivul. E si asta un fel de frustrare, insa atata timp cat omul ti-a fost de ajutor si nu s-a dat superior tie, merita un multumesc. Dar la dracu’, suntem in romania, Petre. Din ce in ce mai multi uita bunele maniere. De fapt ma scuzi, nu e vorba de maniere ci de BUNUL SIMT.

  2. 3 Mihai Motrescu 15/10/2011 la 12:44

    sa stii ca eu m-am simtit jignit in cateva randuri ca am ajutat pe cineva si nu mi-a spus multumesc. odata m-a rugat un prieten sa-l primesc pe un prieten de-al lui sa doarma la mine in camera la camin, nu mi-a multumit cand a plecat si a doua oara nu l-am mai primit….cineva mi-a zis ca sunt rau dar eu i-am spus ca sunt bun pentru ca tipul respectiv va invata de acum inainte sa spuna multumesc

    • 4 Derscanu 15/10/2011 la 14:39

      I-ai dat o lectie. Daca va invata ceva de aici sau nu depinde de el.

      Cu ani in urma lucram intr-un colectiv de 6 persoane. Un coleg mai nou a venit la munca timp de o luna de zile fara tigari si fara mancare. Noi ce am zis? Ma, nu are, asta e! O fi dupa somaj. Insa cand a luat banii a intrat direct in carciuma si a mai iesit a doua zi, rupt de beat. Cheltuise jumatate din salariu. Ce am facut noi, dupa asta? Nu am mai cotizat catre el nici cu tigari, nici cu mancare. Iar omul, in loc sa invete lectia, a facut foamea cateva zile. Apoi, nu a mai venit.
      Multumirile lui verbale de dupa fiecare tigara sau masa au fost doar vorbe in vant. Dar macar era politicos.🙂


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,892 hits

Urmărește-mă pe Twitter


