La ce ne foloseste scoala?

De ce mai merg elevii la scoala?

Ma intreb si eu, ca un om ce a trecut cativa ani buni prin diferite scoli.

Daca in primele clase invatam cate ceva din fiecare, asta pentru a nu muri prosti (de parca moare cineva destept), prin liceu suntem indobitociti de tot. Pai daca eu vreau sa fac psihologie de ce ma mai chinuiesc sa invat integrale, sau functii? In fine, poate ca nu este exemplul cel mai bun.

Ideea este ca in scoala invatam enorm de mult. Iar daca eu, ca elev, nu am pretentia sa devin o Wikipedia ambulanta, de ce sa imi mai umplu capul cu mii de legi si teorii pe care nu le voi folosi niciodata?    Am terminat liceul acum 10 ani. De atunci si pana astazi nu am folosit o integrala niciodata. Nici macar o singura data nu am calculat cate molecule de hidrogen sunt risipite in aer in cazul unei reactii chimice ce implica ce o implica, caci oricum chimia a fost pentru mine o limba foarte straina.

Bun. Mergem la scoala. Pe vremea mea, era un pic altfel, acum insa: telefoane de ultima generatie, tablete, masini, toale de firma, smecherie cat cuprinde. Sa nu mai zic de faptul ca multi vin la scoala pentru ca acasa se plictisesc. Putini mai trec pragul unei institutii de invatamant pentru a invata pe bune, pentru a avea o sansa in viitor. Si chiar si ei, aceia ce tocesc coatele de banci, ce tocesc cartile si computerele in cautare de raspunsuri, in dorinta de a sti cat mai mult, ce sansa la viitor pot avea ei? Un viitor stralucit pentru gainari, hoti, inselatori si pentru prostii cu diplome luate pe naspa. Si, un viitor acru, intunecat pentru cei care stiu, numai ca stiu degeaba, sau mai bine zis stiu doar pentru ei.

Ma gandesc totusi, ca este o diferenta covarsitoare intre un santierist cu 4 clase si unul cu liceu, sau facultate (facute pe bune – nu trecute ca gasca prin balta). Adica, ala de nu stie nici care ii este numele cu buletinul in mana, si de ar vrea, mai bine de santier nu are sanse. Dar, cel ce stie, macar are la ce spera. Iar aceasta speranta conteaza. Cel putin pentru mine.

P.S. Ai carte, ai parte. Parte de imaginatie.

10 Responses to “La ce ne foloseste scoala?”


  1. 1 Pato Basil 15/10/2011 la 09:01

    Derscanu ma intreb eu, oare chiar nu te-a ajutat deloc scoala in viata? Scoala te face om,…. cum se spunea ca armata de face barbat, acum nu mai face nimeni armata, dar am intalnit pe multi care considera ca armata avea scopul ei in viata unui barbat.

    Eu n-am prins stagiul militar obligatoriu si nici n-as fi vrut sa-l fac, desi mi-ar fi placut sa stiu sa arunc grenade si sa trag cu arma.

    Eu nu cred ca am facut scoala degeaba ba chiar dupa liceu realizez ca imi sunt folositoare chiar si orele alea de logica, filosofie care mi se pareau niste pierderi de timp… n-as putea spune exact la ce ma ajuta insa banuiesc ca toate isi au rolul lor in viata unui om.

    De ce se spune ca e bine sa citesti? Adica cu ce te ajuta pe tine imaginatia dementa a mea… ca imi citesti blogul sau a unui scriitor!?

    • 2 Derscanu 15/10/2011 la 09:16

      Asa este, pe mine m-a ajutat scoala in a intelege multe lucruri, dar in plan financiar deloc. Cunosc oameni care sunt sub nivelul meu educational si castiga de trei, patru ori mai bine. As fi dorit ca la angajari sa nu se tina cont doar de hartie, ci si de ceea ce am in cap.

    • 4 D-Petre 15/10/2011 la 11:09

      Armata ii facea barbati doar pe cei mai redusi, pentru ceilalti nu era decat o umilire si o pierdere de vreme. Am facut armata dupa liceu si am avut comandant de grupa un momarlan cu 6 clase care urla ca un tembel citate din regulament …

  2. 5 MadMike 15/10/2011 la 09:08

    Ma credeti sau nu, scoala mi-a fost de folos intr-un singur lucru: Sa stiu sa vorbesc limba mea natala aproape la perfectie. ATAT! Eu lucrez in domeniul IT Hardware/Marketing/Online. Nimic in scoala nu m-a ajutat in acest sens, toate orele de informatica fiind niste tampenii unde profesorii stateau pe internet si colegii mei jucau jocuri in retea. Punct.
    Deasemenea, chimia nu mi-a placut niciodata nu m-a ajutat la nimic pana acum. Matematica mi s-a parut interesanta dar inutila in acelasi timp cat esti supus la perversiuni intelectuale sa calculezi nu stiu ce tampenii de stai 2-3 ore la un banal calcul, cand ai laptopul in fata si poate sa faca totul automat. (MathCAD).

    Deci sincer, foarte multe chestii in scoala sunt inutile. Daca vrei sa inveti ceva cu adevarat, CITESTI SI TE DOCUMENTEZI SINGUR. Eu asa am facut si am izbutit.
    PS: Trebuie sa iti mai si placa nu numai sa ti se bage informatii in cap.

  3. 9 D-Petre 15/10/2011 la 10:57

    Problema cu scoala e ca, „curicula” (un cuvant inventat doar pentru a schimba ceva) e o varza totala, e prost structurata de la prima clasa si pana la facultate. Mult prea putin te pregateste scoala romanesca pentru viata sau cariera.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


