Regimul vechi vs actual

Pe vremea comunismului o duceam parca mai bine, financiar vorbind, eu si mai mult de jumatate dintre romani. Bine, cand zic eu ma refer la parintii mei, caci eu eram minor.

Sa nu creada cineva insa ca eu regret acele vremuri, acea perioada de indobitocire sistematica, dar unele lucruri functionau mai bine decat astazi. Si anume militia. Pai cand venea o masina de militie se termina cu smecheria, astazi se pare ca de multe ori politia este total depasita de smecheria unora, si de tupeul fenomenal al unor nesimtiti, jigodii ordinare. Poate ca militia facea si abuzuri, si sigur mai faceau, dar nici ca azi cand politia mai impresioneaza doar pe cei ce vor sa fie cinstiti nu este bine.

Si inca ceva. Atunci se citea mult. Caci neavand televiziune, aia care era nu se putea numi televiziune, nu aveam nici net, omul citea. Citea tot ce ii cadea in mana. Astazi cititul este un sport rar practicat, probabil ca unii il considera nociv, astfel ca fug de carte precum lupul de flacara.

Si totusi, in aceste vremuri de necitire, astazi am vazut ceva dincolo de imaginatia mea, un sofer isi conducea jeepul cu o carte deschisa in mana dreapta. Daca nu vedeam cu ochii mei nu as fi crezut. Probabil ca il interesa prea mult, si cum iarasi probabil, masina era hidramata, ce sa faca el cu mana dreapta? Totusi! Daca furat de text nu vedea bine un pieton ratacit pe strada?

In rest, totul bine si frumos. Democratia inca rezista, sa vedem cat, caci saracia mare produce nevoia de schimbare, si cum romanul nu a apreciat in vremuri bune libertatea, o va pierde cat de curandd, poate prea curand, caci o dictatura poate veni repede si greu mai pleaca, libertatea insa se pastreaza greu.

0 Responses to “Regimul vechi vs actual”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,937 hits

Urmărește-mă pe Twitter


