Nu pot sau nu vreau?

In armata ni se spunea asa:

Nu exista nu pot, exista nu vreau.
In unele situatii mai exista si expresiile:
Nu stii – te invatam. Nu poti – te ajutam. Nu vrei – te obligam!
Si mai era inca una tare de tot:
Fii destept 5 minute!

Da. Si totusi! Eu nu pot sa zbor, decat daca ma arunc de pe bloc. Nu pot sa fac cumva sa imi ajunga leafa de la salariu la salariu, decat daca poate fac o „jonglerie”. Nu pot sa fiu in acelasi timp in doua locuri, decat daca visez. Si ar fi multe asemeni.

Sa analizam!

fii destept 5 minute!

Adica eu prost facut gramada pot fi destept 5 minute, caci in restul zilei  sunt tampit. Se poate asa ceva? Nu, pentru ca un geniu se poate cobora la nivelul unui retardat, dar invers niciodata.

Nu stii – te invatam. Nu poti – te ajutam. Nu vrei – te obligam!

Nu stiu dar ei ma invata. Foarte frumos din partea lor. Nu pot si ei ma ajuta, minunat, dar cine sunt ei? Vreo fundatie caritabila? Nu vreu, dar ei ma obliga. Ce frumos incepuse, si ce sclavagist se termina!

Nu exista nu pot, exista nu vreau.

Vai, vai, vai!!! Cum mama lu’ Stefan al Mare sa pot daca nu pot. Ce treaba are vointa cu putinta? Ca sunt si cazuri cand nu vreu, pai da! Just, se poate, de ce nu. Daca nu vrea muschiul meu, care e problema? Dar sa spun ca nu vreu cand de fapt nu pot, parca e exagerare.

Cunosc pe cineva care are probleme cu spatele, si efectiv nu poate sa ridice greutati. Si un destept, intr-o zi cu soare, l-a rugat sa il ajute sa care nu stiu ce saci plini cu prostii de ale lui. Omul l-a refuzat politicos, spunandu-i ca nu poate, care probleme cu coloana. Dar, conform legii: „Nu exista nu pot, exista nu vreau!” desteptul a considerat ca omul nu vrea sa il ajute, si implicit s-a suparat.

Intrebare de nota 10: a fost indreptatit omul sa se supere pe cel ce afirma ca nu poate?

4 Responses to “Nu pot sau nu vreau?”


  1. 1 Petre 03/10/2011 la 17:19

    Nu trebuia sa se supere

  2. 3 adriank 04/10/2011 la 21:21

    te-ai luat de legea mea !!! 👿

    mda, pai baiatu ala cu probleme de spate ar fi trebuit sa zica ‘te ajut dar am nevoie de o macara’. in teorie, crede-ma, la orice nu pot, exista o varinata ca se poate, trebuie doar sa vrei.

    poate (sigur) sunt eu mai redus mintal si incapatant, dar refuz sa cred ca exista chestii care nu pot fi facute, daca vrei. ❗

    • 4 derscanu 04/10/2011 la 21:48

      In privinta asta gandim diferit. Adica: daca eu spun ca nu am bani, acest lucru nu inseamna ca am mai putin de o suma anume, ci inseamna ca nu am, ca zero lei sunt ai mei.
      Insa este adevarat, sunt multe situatii in care noi nu vrem, si ne inventam tot felul de scuze pentru asta.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,892 hits

Urmărește-mă pe Twitter


