Invatam ceva cat traim?

Luna viitoare voi implini 34 sau poate 35 de ani, nu mai conteaza cati, ci cum. Cum am trait acesti ani, ce am invatat, ce ramane in urma mea.

Aceste ganduri ar trebui sa framante un pic pe fiecare dintre noi, numai ca intre a trebui si realitate este o oarecare distanta, masurata in ani lumina.

Am auzit oameni ce au o varsta respectabila vorbind cam asa: „am trait bine, am mancat, am baut, m-am distrat.” Este normal sa mananci bine, acum depinde de fiecare ce intelege prin acel „bine”, este normal si sa bei, depinde ce bei, insa distractia conteaza foarte mult, felul ei. Caci daca prin distractie intelegem spre exemplu ca am vizitat lumea, da este ceva bun, benefic, din care am invatat multe, avem ce povesti, intelegem mai bine oamenii diferiti de noi, culturile si obiceiurile lor, etc. Dar daca distractie inseamna betie si gratare, discoteci si cluburi, sau poate ceva in vena, ei bine in acest caz timpul s-a scurs si repede si degeaba.

Nici geniu dar nici indiferent total, undeva la mijloc se gaseste varianta corecta, iar daca de la acest mijloc mai facem cativa pasi spre geniu, spre cultura, spre intelepciune, e si mai bine.

In curtea casei mele am doi, trei pomi. Si vara sunt asa de frumosi, splendida imagine vad in jurul lor, datorita lor. Nu trebuie sa stiu ca un pom este format din miliarde de atomi si ca in fiecare atom este un univers nepatrus de intelegerea noastra, nici faptul ca un pom apartine speciei „X”, nici nimic, ci doar sa il observ, sa il vad. Insa indiferenta opreste ochii sa vada frumusetea ce ne inconjoara.

In mod normal batranii ar trebui sa fie intelepti, sa poata oferi sfaturi de viata, sfaturi bune, aplicabile. Insa cum ar putea un om oferi sfaturi daca el nu stie sa vada frumusetea unui pom? Cum ar putea el sa fie un bun sfatuitor daca el nu stie decat sa manance si sa bea, intocmai ca patrupedele?

Dumnezeu a creat omul cu capacitatea de a invata, intelege, aplica ceea ce a invata, insa o capacitate lasata in amorteala nu are nici o valoare, intocmai precum un oras in ruina.

0 Responses to “Invatam ceva cat traim?”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


