A recunoaste ajutorul primit

In viata mereu ne lovim de alti oameni, si avem nevoie de ei. Oriunde am merge, orice am face suntem intr-o oarecare masura dependeti de altii.

Si de multe ori suntem ajutati, in multe privinte: un sfat, o ‘pila’, un imprumut, o incredere, multe pot fi. Doar ca nu toti suntem dornici de a recunoaste faptul ca suntem cine suntem, si am ajuns unde am ajuns datorita ajutorului altora.

Parintii mei s-au nascut la tara. In acele vremuri mai toata lumea emigra spre orase, doar ca pentru a putea lucra intr-un oras trebuia un amarat de act de identitate pentru oras. Si fara ajutorul cuiva din oras era imposibil. Ca si cand eu as pleca acum in New York, si fara sa cunosc pe cineva, fara sa cunosc orasul, limba, obiceiurile, merg la prima fabrica si gata ma si angajeaza, imi ofera si un salariu bun, si o locuinta – aiurea: nu m-ar baga nimeni in seama. Tot asa si atunci.

Parintii mei au fost ajutati de cineva sa poata avea un act de identitate ‘orasenesc’. Doar ca, peste ani, mama recunoaste ajutorul primit, tata nu. Desi intr-un fel cred ca tata a fost mult mai mult ajutat, dar deh! nu toti gandim la fel, nu toti vedem ajutorul primit ca fiind ajutor.

3 Responses to “A recunoaste ajutorul primit”


  1. 1 'mnealui 13/08/2011 la 12:09

    Cate ajutoare am dat! Si cate am primit! Oho! Altfel, vorba ta, nu se poate. Si da, ajutoarele pot fi de multe feluri. Sunt insa si cazuri cand vrei sa ajuti pe cineva, sub o forma sau alta, si respectivul nu intelege, sau se face ca nu intelege. Abia atunci cand se loveste zice: bai, ai avut dreptate. Si uneori nici nu zice.

  2. 2 Jteph 13/08/2011 la 12:34

    De cele mai multe ori ajut pe cineva fără să mă gândesc la faptul că i-aș putea cere o favoare la rândul meu.

  3. 3 GiacomO 13/08/2011 la 14:32

    Depinde și de situație, în principiu să recunoști că ai fost ajutat e ca o apreciere pentru cel care te-a ajutat. De fapt chiar nu mă pot gândi că aș putea nega vreodată că am fost ajutat de x sau y. Dar oricum atunci când ajuți e bine să ai în cap faptul că este posibil să nu primești nimic înapoi iar cu timpul vei deveni mai împlinit sufletește.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


