Sfanta Eva, mama noastra

Lumea noastra a avut un inceput, si cu siguranta ca va avea si un sfarsit. Si care este fiinta cea mai scumpa oamenilor, daca nu mama? Da, mama. Fiinta care ne-a nascut din pantecele ei, care ne-a hranit la sanul ei, care a vegheat la capataiul nostru. Mama.

Si prima noastra mama, mama tuturor mamelor ce au urmat, Eva-viata. Caci viata naste viata, intocmai precum iubirea naste iubire.

Unii oameni prefera sa aiba drept prima mama o maimuta, e treaba lor, cu siguranta ca aceasta gandire de maimutoi ii consoleaza tare mult cand vad maretele realizari ale unor maimute. Eu prefer sa am ca prima mama pe Eva.

O Eva ce ar trebui sa fie pusa in calendarul bisericesc mai presus de toti sfintii. Cu siguranta ca s-a gasi insa genii in teologie ce doua-trei facultati la activ care sa sustina idei tampite, cum ca Eva este autoarea dezastrului pacatului. Si totusi, cine suntem noi sa acuzam pe mama noastra? Daca nu era ea, nu eram nici noi.

Sa ne imaginam scena izgonirii din Paradis. O Eva devastata, si era abia inceputul. Cand sufletul ei si asa sfasiat de urmarile pacatului comis a vazut cea mai cumplita dintre tragedii: frate ucigand frate, copilul ei ucis de un copil de al ei. O durere negraita, sfasietoare a daramat-o pe Eva, si plansul sufletului ei a strabatut tot universul.

Eva s-a cait de pacatul ei toata viata sa, fiecare zi, fiecare ceas, era o durere teribila, si doar speranta intr-un Izbavitor a tinut-o in picioare. Probabil ca dintre toti oamenii ce au trait pe aceasta planeta Eva a inteles cel mai bine gravitatea si urmarile neascultarii, si tot ea s-a legat de promisiunea divina, cum nu s-a legat nimeni. Cu siguranta ca Eva, cea care l-a vazut pe Dumnezeu fata in fata, cea care a comunicat cu ingerii fata in fata, cea care a vazut fata intunecata a pacatului, a devenit cea mai credincioasa si sfanta persoana din lume. Caci ea a cunoscut BINELE si RAUL, ea a purtat vina ca pe un aer respirabil, si ea s-a increzut mai apoi in Dumnezeu cum nu a mai facut-o nimeni.

Da, Eva, sfanta noasta mama.

8 Responses to “Sfanta Eva, mama noastra”


  1. 1 Dany93 01/08/2011 la 18:16

    Ai dreptate dar eu consider ca am doar o mama, mama care mi-a dat viata, despre prima mama nu pot sa spun nimic si nush de ce.

  2. 2 Florin Morosan 02/08/2011 la 17:41

    Interesant articolul. Nu m-am gândit niciodată atât de departe …
    Adevărul e că dacă Eva nu muşca din măr, noi poate nu am fi existat azi. Pentru toate există o explicaţie şi toate s-au întâmplat aşa cum trebuia.

    P.S.: Iar ai schimbat tema …

  3. 3 Jorjette 02/08/2011 la 18:54

    Eu consider că mama noastră este pământul, în afară de mama care ne dă naştere.

    Sincer cred ca toata chestia cu Adam si Eva nu e decât o metaforă a creaţiei…

  4. 5 Jorjette 02/08/2011 la 20:12

    Categoric!!! Este o metaforă plauzibilă, însă tot o metaforă este. Nici măcar nu ştim dacă primii oameni au fost Adam şi Eva, nici măcar dacă purtau aceste nume…

  5. 6 Bucur 03/08/2011 la 21:43

    un articol scris din inima😉
    P.S.Nu mai schimba asa des temele,Bucure :))

  6. 7 adriank 04/08/2011 la 02:26

    deci practic cuvantul incest nici n-ar trebuii sa existe, ca daca ar fi adevarata teoria cu adam si eva, noi acum cu oricine-am face sex, ne-ar fi defapt sora sau frate. hmm, interesant.

    Interesante si comentariile de mai sus. Interesant si articolul si ipostaza.

    In lumea mea eu nu slujesc pe nimeni, nici pe femeia care mi-a dat viata, daramite o posibila divinitate sau o posibila prima femeie. Insa, in schimb sunt recunoscator si apreciez intentia mamei mele ca mi-a dat viata si m-a crescut, chiar daca eu in locul ei n-as fi facut-o.

    Dar bineinteles, eu fata de credinciosii convinsi si ateii convinsi, imi pastrez o anumita doza de scepticism pentru orice varianta, realizez ca poate ma insel, si realizez ca nimeni nu poate fi sigur de nimic, iar cei care cred ca sunt siguri, sunt doar naivi.


  1. 1 Biserica vs credinta | 7ani Trackback pe 16/02/2014 la 20:08

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 121,936 hits

Urmărește-mă pe Twitter


