Viata noua, fara carne

De luni am renuntat oficial la a mai consuma carne si preparate din carne. Decizia am luat-o din motive etice nu sanitare, caci daca ma preocupa sanatatea foarte mult poate ca renuntam si la fumat. Nu spun ca nu voi renunta, dar inca nu. Nu spun ca sanatatea ar fi ceva de lasat in plan secund, dar cum traiesc o viata destul de nesanatoasa, contracronometru, cu mese neregulate, cu somn cand ‘cad’ din picioare, cu stres, cu multe….

Prima zi

Luni m-am trezit, de fapt alarma m-a trezit de imi venea sa sparg ceasul, pe la 05.00. Am consumat(nesanatos) dar ca de obicei o tigara si o ceasca de cafea.

Pana sa ajung la destinatie am mancat doua merdenele cu branza, si mi-au ajuns pana la pranz. La pranz o banana, un mar si 100g de alune, ordinea lor nu o mai stiu.

Seara, acasa, am incercat salata de morcov si telina. Foarte buna, exceptionala.

A doua zi am incercat si alte chestii vegetale, insa mai am de invatat multe despre noua dieta. Pot spune cu siguranta ca trecerea de la carne la vegetal este extrem de anevoioasa, nu datorita poftei ce poate fi infranata, ci a faptului ca retetele folosite pana acum in bucatarie au fost in marea majoritate pe baza de carne.

Cel putin pana acum nu vad o schimbare in plan fizic sau mental, doar constiinta faptului ca fac ceea ce trebuie, si poate ca este suficient.

12 Responses to “Viata noua, fara carne”


  1. 1 Jorjette 14/07/2011 la 19:08

    Continuă tot aşa – în timp vei vedea şi rezultate. Momentan eu încerc să ţin pentru o perioadă la distanţă mâncarea gătită – pentru mine e un fel de cură de dezintoxicare. De fumat m-am lăsatîn urmă cu vreo 2 ani, iar de cafea cred că am deja vreun an.

    Să ştii că în prezent găseşti foarte multe fructe la piaţă – de exemplu eu azi am mâncat 3 sferturi de pepene verde, 2 ouă fierte şi un morcov. Sunt multe preparate pe care le poţi face fără carne – cartofii poţi sa-i prepari în fel şi chip, fasole, năut, linte, mei, orez(orezul îl poţi face cu tot felul fe combinaţii-mie îmi place cu legume şi la final cu puţin caşcaval care se topeşte), acum găseşti păstăi, sunt roşii, castraveţi, dovlecei, ciuperci (puse în salate crude sunt excepţionale), morcovi, sfecla roşie, gulii, vinete, ardei – sunt multe combinaţii – soia, însă sub formă de boabe nu preparatele ce le găseşti în magazine alea de parcă ar fi burete. De asemenea mai sunt brânzeturile – eu sunt fan caş – deşi încerc să nu exagerez cu brânzeturile că sunt destul de grase.

  2. 2 MIhai Motrescu 14/07/2011 la 22:08

    am o colega care de 9 ani e vegetariana.si ea e fumatoare.ea zice ca mancarea cu carne e pentru leneşi pentru că mancarea vegetariana iti ia mai mult timp sa o prepari,ai nevoie de retete pe care nu le gasesti asa usor ca si pe cele cu carne.Eu nu pot decat sa te felicit pentru alegere si sa iti urez succes.eu am scos din dieta carnea de porc(din motive de sanatate mai degraba)insa ma gandesc de ceva vreme daca as fi in stare sa fiu vegetarian.mai ales dupa ce am vizionat o serie de documentare si am citit cateva carti despre lumea animala….nu mi se pare deloc onorant pentru specia noastra sa ii mancam pe altii.consider ca atunci v-om fi cu adevarat superior cand v-om putea sa folsim energia solara,dioxidul de carbon si apa pentru a ne produce lipidele,glucidele si aminoacizii de care avem nevoie, fără ca să-i mâncăm pe alţii

  3. 3 Vlad Olteanu 15/07/2011 la 11:55

    Este un lucru pe care l-am luat si eu de nenumarate ori in considerare, dar n-am avut curajul sa-l pun in aplicare. Adevarul este ca iti trebuie si sprijin din partea familiei atunci cand te apuci de aceasta „noua viata”. Eu consider ca ai facut o alegere grea, dar extraordinara. Iti doresc mult succes in continuare.

    • 4 derscanu 15/07/2011 la 13:43

      Multumesc.
      Consider ca alegerea este grea dar merita. Oricum voi mai scrie despre acest aspect, despre cum evolueaza viata mea ‘noua’.

  4. 5 adriank 15/07/2011 la 12:49

    Si poti sa functionezi fara carne… Mie cel putin nu mi se pare sanatos sa nu consumi deloc carne, si din cate stiu si doctorii spun ca trebuie consumata carne, pentru a asimila nush ce valori care numai in carne se gasesc. Dar nho, acum fiecare face cum crede. Dar probabil cand vei avea ceva greu de facut vei apela la carne din nou.

  5. 6 Jteph 15/07/2011 la 13:06

    E în regulă să reduci consumul de carne dar nu te sfătuiesc să renunți total.

  6. 7 Reclame Tv 15/07/2011 la 13:13

    Din toate legumele, cel mai mult imi place carnea.
    Tu ai ambitie, eu nu cred ca am sa reusesc vreodata sa scot carnea din alimentatia zilnica. La tigari am renuntat de 5 luni, dar la carne …

  7. 8 Jorjette 15/07/2011 la 13:38

    E o prostie chestia cu proteinele din carne, sunt şi alte alimente în care se regăsesc, trebuie doar să ştii ce să mănânci.

    Da, oamenii cred că nu se poate trăi fără carne, însă cred asta pentru că aşa au învăţat. cei de prin diferite triburi care trăiesc cu orez şi cu alte câteva preparate? Şi care au o medie crescută de viaţă în comparaţie cu a nostră?? Alea de ce nu sunt exemple?

    Medicii nu ştiu din păcate nimic. Nu mai cred nimic din ce spune un medic şi nici nu merg la medici – decât să mă „otrăvească” cu cunoştinţele lor care nu au evoluat absolut deloc, mai bine nu.

    Am o prietenă care nu a mâncat carne de vreo 7 8 ani şi cred că are mai multă forţă decât crezi.

    Nu am nimci cu cei ce consumă carne, însă măcar încercaţi înainte de a vă da cu părerea. Apropo, lipsa cărnii din alimentaţie curăţeşte organismul de energiile grosiere, de vibraţiile joase. Postul este o asemenea perioada în care dacă nu consumi carne şi grăsimi animale atingi un alt nivel de conştiinţă – dar asta este pentru cei ce doresac aşa ceva.

    Un lucru pe care l-a spus Bogdan şi sunt total de acord cu el: „Mâncăm ca să trăim, nu trăim ca să mâncăm. „

  8. 9 Val33ntyn 15/07/2011 la 15:26

    Nu as putea trai asa. La mine micul dejun spre ex. trebuie neaparat sa contina carne, salam, crenvusti pe langa o salata de rosii cu castraveti si un cas de tara😀 super. Multa bafta iti doresc.

  9. 10 Friv 16/07/2011 la 14:05

    Nu ştiu cum eşti tu,dar eu dacă nu mănânc carne nu mă simt săturat.

    • 11 Luana Bran 05/10/2013 la 23:16

      Si scopul nu e sa-ti treaca foamea? e sa fi saturat?Am 17 ani si am decis sa nu mai mananc carne, probabil doar de peste. Noi nu ar trebuii sa mancam de gust! ci ca sa supravietuim. Animalele pe care noi le omoram si mancam cu brutalitate ar trebuii sa aiba mai multe drepturi decat noi, deoarece desii nu au cunostiinte , sunt fara pacat spre deosebire de noi. Dupa cum vedeti se poate traii sanatos si fara carne…ca ne place noua si asa am fost invatati e un moft.


  1. 1 Fobii neortodoxe | 7ani Trackback pe 12/02/2014 la 15:09

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,130 hits

Urmărește-mă pe Twitter


