Predestinatie sau libertate de alegere?

Este cert faptul ca suntem intr-o oarecare masura predestinati. Adica nu noi am ales unde si cand sa ne nastem (desi am auzit si astfel de ipoteze, cum ca noi ne alegem parintii ). Nu noi alegem ziua si anul cand ne nastem, cu ce trasaturi fizice, cu ce mostenire genetica. Nu noi decidem multe.

Dar noi decidem pe ce cale mergem. Daca am considera predestinatia ca fiind stabilirea inca de la bun inceput a tot ce vom intreprinde noi in viata noastra, atunci cu siguranta ca moralitatea si normalitatea ar fi doar o idiotenie ce nu trebuie luata in calcul. Ar fi ca si cand nu conteaza ce fac, caci asa am fost predestinat sa fac.

Sa fie oare criminalul predestinat sa faca crime? Sa fie oare hotul hot din nastere? Sa fie oare pedofilul predestinat la pedofilie? In acest caz, ce cauta ei in puscarii?

Si daca suntem predestinati, viata noastra este un simplu film in care noi suntem actorii, niste actori cibernetici, ce nu pot devia nici la stanga, nici la dreapata de ceea ce este scris in scenariu.

De cealalta parte, libertatea de alegere ne face sa fim liberi. Noi decidem ce facem, si cum facem. Si tot noi vom fi facuti raspunzatori de faptele noastre.  Exista cineva care nu ar vrea sa fie liber? Care si-ar dori sa fie o simpla papusa in mana papusarului? Fara deciizii personale, fara un viitor doar al lui? Probabil ca da. La cate minti savante avem in lumea asta a noastra, cine stie?

P.S. Nu vreau sa fie eu cel cu mot, cel ce le stie pe toate, dar un lucru stiu sigur: este viata mea, eu decid viitorul, si eu suport consecinta faptelor mele, fie bune fie rele. Caci cine incalca legea plateste. Nu are importanta faptul ca Ambuna Taraji dintr-un sat izolat din India nu stie ce este energia electrica. Daca el va pune mana la 220V se va arde, si faptul ca nu a cunoscut prevederile legii nu il va scapa de consecinta.

2 Responses to “Predestinatie sau libertate de alegere?”


  1. 1 andrew 11/07/2011 la 10:39

    Libertatea e doar o iluzie.

  2. 2 Radu Calin 11/07/2011 la 23:10

    Libertatea asumata presupune cea mai mare responsabilitate,responsabilitate care la randul ei presupune o profunda cunoastere spirituala.Cum toata realitatea materiala este o consecinta a creatiei spirituale ,realitatea este dincolo de manifestarea materiala in care noi ne punem intreaga nadejde…Viitorul se creaza in prezentul nemijlocit,el devenind predestinatie .Cum viitorul nu exista in afara prezentului,fiind o consecinta a acestuia…liberul albitru este de la sine inteles „ce „este si „cine „este…Libertatea de alegere nu ne va face sa fim liberi neconditionat.Vom fi liberi sau nu ,in masura in care vom sti sa ne cerem sau nu,dreptul la libertate.Libertatea fiind un concept care inglobeaza multe alte „creatii”spirituale,cred ca ar trebui sa vorbim despre ea intr-o mai mare cunostiinta de cauza,mai cu „respect” si discretie.Nu vreau sa par atotcunoscator,insa nu pot „trece” nepasator si rece atunci cand gasesc asemenea subiecte „la vedere” fara a incerca sa-mi dau parerea… Desigur ,trebuie sa fim constienti ca tot ceea ce am fost,suntem sau vom fi,este o urmare fireasca a modului cum ne-am manifestat prin gandire sau actiune.Libertatea nu este o iluzie si nici un scop in sine,ea reprezinta „iesirea ” din iluzie fiind un DREPT ,in masura in care ni-l acordam.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


