Biserica si pacatul

In viata mea de zi cu zi traiesc mai mult printre persoane ateiste. Eu incerc totusi sa fiu cat de cat credincios.

Multa lume foloseste cunavtul pacat. „E pacat ca nu ai reusit”,  „nu renunta la job, e pacat”, „ar fi pacat sa nu fie asa” ….. totusi putini oameni cunosc ce inseamna pacatul.

In Bilbie pacatul este definit ca:

Oricine făptuieşte păcatul săvârşeşte şi nelegiuirea, şi păcatul este nelegiuirea. (link)

Deci, nelegiuirea este pacat, nelegiuirea insemnand in afara legii, calcarea legii.  Bun, dar care lege?

Decalogul, cele 10 porunci( link ), nu pomeneste insa si de tigara. In decalog nu se specifica negru pe alb cum ca fumatul ar fi un pacat. Si atunci de ce majoritatea bisericilor crestine il considera pacat? De ce o fac daca nu exista o lege impotriva acestui viciu?

Probabil ca raspunsul este in alta parte. Mai sunt si alte legi in Biblie? Cu siguranta ca da. Daca citim Vechiul Testament vom gasi aici seturi intregi de reguli: sanitare, ceremoniale, sociale, culturale, etc. Insa, desi gasim aici zeci de recomandari medicale, despre fumat nu scrie nimic. De ce oare!? Simplu: pe vremea cand s-a scris Vechiul Testament nu se fuma.     De fapt, nicaieri in Biblie nu scrie despre fumat.

Inseamna ca explicatia motivului pentru care bisericile crestine sustin faptul ca a fuma este pacat nu se gaseste nici aici.

Mai cautam, mai cautam si gasim in final un raspuns imbucurator:
16. Nu ştiţi, oare, că voi sunteţi templu al lui Dumnezeu şi că Duhul lui Dumnezeu locuieşte în voi?
17. De va strica cineva templul lui Dumnezeu, îl va strica Dumnezeu pe el, pentru că sfânt este templul lui Dumnezeu, care sunteţi voi
. sursa

Deci, cu alte cuvinte: orice lucru daunator, care poate aduce stricaciune trupului nostru este pacat.

Foarte frumos din partea bisericilor ca au luat atitudine fata de pericolul fumatului. Bravo lor!    Insa am o dilema: Consumul de bauturi alcoolice nu dauneaza? Caz in care pun o intrebare de copil: de ce majoritatea bisericilor permit alcoolul?

Sa fie datorita unei slabe intelegeri? Sa fie datorita faptului ca cei mai multi enoriasi consuma alcool, si asta in cantitati deloc neglijabile, iar biserica nu a vrut sa supere asa mandrete de credinciosi?

Oare biserica este o simpla institutie, de regula corupta, sau ceva mai mult de atat. Si daca ar fi un pic de tot mai mult de atat, nu ar fi sesizat ea problema pana acum? Trebuia sa vin eu, un amarat de blogeras sa ii explic?

6 Responses to “Biserica si pacatul”


  1. 1 andreea iulia toma 05/07/2011 la 07:30

    Interesanta logica ta si corecta, zic eu…daca tot este sa incriminam, pai sa incriminam tot, nu doar ce se vrea. Totusi, adesea am auzit spunandu-se ca tutunul este iarba necuratului. Pai eu credeam ca toate plantele, animalele etc au fist create de Dumnezeu. Deci implicit si tutunul….

  2. 2 Jorjette 05/07/2011 la 13:33

    Apropo de chestia cu păcatul, ţi-aş recomanda un film – As it is in heaven . Mi se pare fantastic de bun filmul. Sunt de acord cu ceea ce se spune despre pacat in acest film – nu va spun ce pentru ca vreau sa-l vedeti.🙂

  3. 3 Jteph 05/07/2011 la 15:51

    Și câte alte probleme de acest gen. Oricum, frumos spus.

  4. 4 Bucur 06/07/2011 la 15:42

    Ai voie sa degusti un pahar de vin dar nu sa-ti pui in cap aia e desfranare,clar asadar e pacat sa bei in exces.

    • 5 derscanu 06/07/2011 la 17:51

      Ai voie sa bei un pahar? Poate social, nu biblic. Eu am citit Biblia si nu am gasit nicaieri chestia asta cu bautul. Nu scrie nicaieri cat ai voie sa bei. Din contra, ne sunt enumerate diverse situatii in care oamenii beti au infaptuit nelegiuri grave.
      Totusi, Biblia este o comoara ascunsa, trebuie sa sapi dupa adevarurile ei, nu doar sa zgarmani la suprafata.

  5. 6 Haine 08/07/2011 la 08:06

    Il legatura cu chestia ku fumatul…scri intr-o carte bisericeasca ca este pacat sa fumezi, am citit si mi-am anuntzat si parintii care fumeaza, acolo scria ca tigarea este lucrul diavolului…pe bune…:*::*


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


