Seara e una, dimineata alta

Uitam de la mana pana la gura?

Cateodata, seara inainte de culcare ne facem anumite planuri pentru ziua de maine. Si nu putem adormi pana cand nu avem o imagine a ceea ce vom realiza in ziua urmatoare.

Dimineata insa, dupa somnul de noapte (noaptea este un sfetnic bun), realizam faptul ca nu are rost sa demaram proiectul conform cu ideile din seara trecuta. Ce se intampla?

Sa fie oare faptul ca dupa o noapte de somn avem o alta gandire, o alta viziune? Sa fie faptul ca seara nu gandim perfect datorita oboselei din timpul zilei? Probabil, …  si totusi.

Seara ne dorim ca din dimineata zilei urmatoare sa ne schimbam, sa fim altfel (de preferinta mai buni),  cand ne trezim insa, ceva ne opreste din aceasta schimbare, ceva ce se numeste OBISNUINTA. Caci daca pana acum a fost bine asa, de ce am schimba lucrurile?

Intr-o seara mi-am propus pentru dimineata urmatoare sa ma trezesc mai devreme. Si asa am si facut. La ora 5 m-am ridicat din pat, am oprit alarma ceasului, si … m-am culcat la loc. Am si intarziat in dimineata aceia la serviciu.

Intr-o alta seara mi-am propus ca din dimineata zilei urmatoare sa nu mai fumez. Ghici ce am facut primul lucru cand m-am trezit?

Cu alte ocazii mi-am propus alte lucruri, mai importanta sau nu, dar pana la urma importanta lor nu prea conteaza din moment ce OBISNUINTA, cea de a doua natura, ma/ne controleaza.

8 Responses to “Seara e una, dimineata alta”


  1. 1 Jorjette 03/07/2011 la 20:41

    Se ştie că în timpul somnului creierul – anumite conxiuni din creier se refac, deci e posibil să ne dăm seama că anumite lucruri sunt inutile.

    Deasemenea, în timpul somnului ne vindecăm atât psihicul cât şi fizicul – deci există toate şansele să ne răzgândim, de asta e indicat să facem cât mai puţine planuri , să încercăm să trăim în prezent şi din prezent, prin acţiunile prezente să se creeze viitorul, nu să mergem în viitor şi să facem tot felul de predicţii care oricum nu ştim ce se va întâmpla cu ele.

    Un lucru e clar – să nu uităm că somnul este important!🙂

  2. 2 Haine 04/07/2011 la 13:48

    Nu stiu ce sa zic dar somul creaza dependentza, pe bune vara eu dorm din ce in ce mai mult shi de cate ori ma trezesc dimineata mai zic ca mai dor 1 ora , dupa aia inca 1 ora shi to asa pana ma trezesc pe la 4 seara…:)):)):))…periculos somnul asta…dar pana la urma, rau ii cu rau,dar mai rau ii fara rau…nu???

  3. 3 Jorjette 04/07/2011 la 14:36

    Indicat este să dormim ori de câte ori simţim nevoia, pentru că organismul cere ca să se refacă. Noi oamenii cu tehnologie ne-am schimbat programul, dar în mod normal ar trebui să ne culcăm când se lasă întunericul – acesta stimuleaza somnul, şi în plus, iarna este anotimpul pentru odihnă, anotimpul dedicat recuperării. Însă la noi nu mai există aşa ceva. organismul cere cât are nevoie şi este foarte bine să dormi exact cât ai nevoie, numai că la noi apar diferite complicaţii şi mai sunt şi prejudecăţile despre somn.

  4. 4 Derscanu 04/07/2011 la 15:13

    Eu sunt de parare ca prea mult somn strica.
    Nu de altceva, dar: o viata o avem, sa o dormim si pe asta?
    Glumesc desigur, dar daca nu merg la serviciu: adio leafa, daca nu fac una sau alta: adio viitor financiar, si tot asa.

  5. 5 Jorjette 04/07/2011 la 16:59

    Păi ce vorbeam noi suntem generaţia tehnologiei – dar ceea ce am scris mai sus se aplică perfect ţăranilor. Îmi amintesc când eram mică – am crescut la bunici şi apoi am continuat să merg în vacanţe – pe timpul celor 3 anotimpuri ziua se muncea, la ora 8-9 deja dormeai – nu era televizorul să mai stai, în plus erai obosit şi nu aveai nevoie de nimic. Uneori mai dormeai şi la prânz mai ales că vara e foarte cald…

    Te trezeai dimineaţa şi te bucurai de o zi plină şi erai odihnit. Iarna la ţară era un sezon de odihnă – mai citeai o carte, mai tricotai, se torcea sau se ţesea, copii aveau timp de joacă, săniuş, dormeai la prânz. Şi nu îi lipsea nimănui leafa, nu îi lipsea nimănui telenovela sau ştirile.

    Un asemenea program este mai sănătos din punctul meu de vedere. Nici eu nu am un stil sănătos de a dormi, însă îmi amintesc cu nostalgie de acele vremuri – parcă eram cu toţii mai liniştiţi, mai fericiţi şi mai sinceri, mai plini de esenţă.

  6. 6 Derscanu 04/07/2011 la 17:38

    Intr-adevar lucrurile erau mult mai simple atunci, dar fara a sti cum este acum nu am putea constata simplitatea de atunci.
    Prefer actulalul, viata de acum, poate cu ceva modificari. Ma gandesc la stra-strabunicii mei, la faptul ca toata viata lor nu au stiut altceva decat sapa, si desi aveau catusi de cat cele trebuincioasa, niciodata nu au putut visa la mai mult.

  7. 7 Jorjette 04/07/2011 la 18:14

    Ştiu la ce te referi, şi eu mă bucur şi mulţumesc că trăiesc acum şi aici şi doressc să fac câteva ajustări. Da, vreau să ajung la sapă, însă ştiu că va fi altfel, o oi face cu relaxare şi cu tot ceea ce ştiu până în prezent, mai puţin lucrurile de care consider că nu am nevoie. Străbunii noştrii erau să spun aşa nişte sclavi ai muncii – eu vreau să mă bucur de viaţă. Muncă cu bucurie, cu dragoste şi din plăcere, nu pentru că trebuie.

    Chiar şi străbunii noştrii aveau foarte multe prejudecăţi, şi atunci era chestia că trebuie să ai, ca să vadă lumea că eşti înstărit şi toate celea. Personal chestiile astea nu mă interesează, deci ca să concluzionez, vreau lucrurile să fie simple în prisma prezentului.

  8. 8 Boogie 04/07/2011 la 21:04

    Banuiesc ca fiecare dintri noi a avut mutle tentative de genul acesta. Dar cum ai spus si tu, obisnuinta si stare cu care ne-am obisnuit in fiecare dimineata este destul de greu de schimbat, dar treptat, treptat poate fiecare in parte se obisnuieste cu schimbarile care vrea sa le faca.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,130 hits

Urmărește-mă pe Twitter


