O livada de fructe

Daca as avea ceva bani mi-as cumpara un petic de pamant si m-am muta la tara. Si acolo as incropi o minilivada. Cu pomi fructiferi, bineinteles.

La oras daca nu ai un job cat de cat, sau daca nu stii sa faci „afaceri” esti mort, la propriu, de foame. La tara insa, daca stii sa iti chibzuiesti timpul poti da lovitura. Adica: fara sefi, fara program fix, aer curat, libertate maxima.

La oras (Bucuresti ca exemplu), iti trebuie cel putin o jumatate de ora sa ajungi la serviciu. Si cum mai trebuie sa te si intorci acasa, alta jumatate de ora. Adica cel putin o ora pe zi in trafic. La tara acest aspect este rezolvat pozitiv.

Cum sa fie ‘ferma’ mea

In primul rand o curte mare, intr-un sat nu tocmai uitat de lume, cu utilitati: energie electrica si net, cu vecini cumsecade, nu hoti, betivani si scandalagii. Curtea sa fie de macar 2000 de metri patrati pentru ca jumatate din ea sa fie transformata in livada. Caisi, piersici, nuci, meri, peri, visini, ciresti, gutui, si alte specii la care ma voi mai gandi eu chiar in ziua cand voi semna actele de proprietate pentru noul teren. Adica in perioada imediat urmatoare imbogatiriime mele cu 100-200 mii Euro.

Si primavara voi sapa pe langa pomi, voi stropi cu ‘ceva’ cu care se stropesc pomii, pentru ca toamna sa culeg roadele. Bineinteles ca voi invata din mers aceasta meserie: pomicultura.

Sper ca acest vis sa devina realitate intr-una din zilele urmatoare, sau anii urmatori.

11 Responses to “O livada de fructe”


  1. 1 Bogdan 02/07/2011 la 20:47

    se dau fonduri europene pentru treaba asta. arunca un ochi pe cerinte…

  2. 2 derscanu 02/07/2011 la 22:19

    Cam multe criterii. Nu cred ca ma incadrez.

  3. 3 Jorjette 03/07/2011 la 14:15

    Asta vrem să facem şi noi, de asta tragem tare să face rost de bănuţi.În scurt timp vom părăsi oraşul fără cel mai mic regret.

    Vrem şi noi o grădiniţă cu flori, una cu legume şi una cu copacii. Vrem să avem o varietate foarte larga de produse si sa facem pentru noi tot ce aem nevoie. Insa nu facem asta ca sa iesim pe piata…pentru noi si pentru cunoscuti, pentru cei care or sa vina la noi, sa avem o camara mare cu dulceturi, compoturi, fructe şi legume.

    Avem asa multe idei🙂 AM avut o tentativa de a pleca insa a esuat. Asteptam al doilea tren acum…cica ar trebui sa vina pana la primavara…

    Fie ca toate aceste lucruri sa se implineasca si pentru noi, si pentru tine, si toate fiintele din univers sa ne sustina!🙂

  4. 5 Jorjette 03/07/2011 la 14:28

    Apropo, pentru ceea ce vrei tu nu te costa sa multi bani. Noi am gasit sa cumparam o casa undeva intr un sat destul de retras o zona superba, cu 3 hectare de pamant cu piersici, meri, ciresi, nuci (casa era locuibila, insa nu era terminata) – 11 mii euro.

    La sat lucrurile sunt mult mai ieftine decat multi isi imagineaza.🙂 SAu poate stii deja

  5. 6 Jorjette 03/07/2011 la 17:33

    Schimbare de look? Se schimbă tema? Cam întunecat background-ul…dar dacă ţie îţi place…:)

  6. 8 Florin Morosan 03/07/2011 la 19:26

    Baftă multă cu planurile pe care le ai. Nici nu ştii de unde sare iepurele, taman când nici nu te aştepţi.

  7. 9 Adina 23/01/2012 la 08:15

    Am facut pasul acesta in urma cu un an, dupa 33 de ani la bloc ne-am mutat la sat. Si ne bucuram in fiecare clipa de hotararea asta! Avem 1300 de m patrati, am plantat deja 20 de pomi fructiferi, vita de vie, am facut greseli de incepator, dar invatam pe parcurs. Acum urmeaza un stup, doi, pentru experienta.🙂

    • 10 Derscanu 23/01/2012 la 17:16

      Felicitari! Sa va bucurati de natura cat mai mult, caci natura este plina de viata.
      Consider ca viata in natura este cea mai potrivita. Din pacate, cum ai mei copii sunt inca mici, trebuie sa mai stau un pic aici, caci ajutorul primit de la mama mea este necesar.
      Sper insa ca, cu ajutorul lui Dumnezeu, voi vedea acest vis al meu implinit, cat mai curand.

      • 11 magicwire 27/01/2012 la 05:53

        Va doresc succes! Iar in privinta copiilor si eu am doi baietei care sunt cei mai fericiti aici, nici nu vor sa mai auda de oras! Dar eu am renuntat la serviciu ca sa ma pot ocupa de ei si casa.


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,130 hits

Urmărește-mă pe Twitter


