O noapte la spitatul de urgenta

Nu stiu cum se numea spitalul acela, caci eu eram cu serviciul in acel oras, dar era urgenete medicale.

Un coleg de al meu a avut nevoie de ingrijiri medicale si am chemat ambulanta. In 10 minute a venit o ambulanta SMURD care l-a si transportat acolo. Eu si cu inca un coleg am luat repede un taxi si ne-am tinut dupa ei, caci nu am avut voie sa urcam si noi in ambulanta SMURD.

In fine, colegul meu a primit ingrijirile medicale, ceva analize in graba, si totul era OK. Insa toata povestea asta a durat mult, ore intregi. Cand am ajuns noi acolo era intuneric afara, si in orele nocturne munca personalului medical de acolo era o forfota continua. Veneau ambulante la 5 minute, parca erau programate. Diverse probleme medicale, accidente grave, etc.

Tot ce am vazut acolo, capete sparte, coaste sfaramate, sange, durere, urlete, m-a impersionat. Desi sunt obisnuit cu multe, parca nu as resusi sa ma pun in locul celor de la Urgenta. Recunosc ca am un respect profund pentru ei, medici, paramedici, asistente, infirmiere, etc.

Daca sunt la volan si merg 300 de KM, gandul poate fugi si prin alte locuri, caci sofatul intra pe automat, reflex, sau cum s-o mai numi. Dar cand iti vin accidentati unul dupa altul, cand ai mai multi raniti deodata si nu stii pe care sa il iei primul, cand ai aparatura expirata, cand de tine tine salvarea vietii oamenilor, trebuie sa fii 100% concentrat la ceea ce faci. Nu poti sa te mai gandesti la probleme de acasa, la prietenul ce te-a tradat, la filmul din seara trecuta, la diverse lucruri.

Nu mai lungesc articolul, vreu doar sa exprim inca odata respectul meu pentru personalul medical de la Urgente.

7 Responses to “O noapte la spitatul de urgenta”


  1. 1 Florin Morosan 01/04/2011 la 09:35

    Nu am stat o zi în spital şi nici nu îmi doresc. Cât despre personalul medical de la Urgenţe tot respectul şi din partea mea. Fac o muncă frumoasă şi gea în acelaşi timp.

  2. 2 andreea iulia toma 01/04/2011 la 11:04

    N-am avut eu de-a face cu urgentele, dar si eu cred ca e o munca destul de grea, adesea contracronometru…caci fiecare caz are urgenta sa, uneori cateva minute sau secunde sunt vitale. Cred ca e foarte dificil sa stii ca de munca ta poate depinde viata unui om. Si atunci, fireste ca nu mai ai timp sa te gandesti la altceva. E nevoie de concentrare maxima.

  3. 3 Pato Basil 01/04/2011 la 11:34

    merita tot respectul, ei sunt eroii zilelor noastre!

  4. 4 Reclame Tv 01/04/2011 la 15:45

    Personalul de pe SMURD si medicii de la Urgenta sunt singurii care nu accepta atentii si isi fac treaba cu profesionalism, parerea mea.

  5. 5 Val33ntyn 01/04/2011 la 17:34

    Ce viata grea duc si medicii astia.

  6. 6 Boogie 01/04/2011 la 20:37

    Din pacate multe dintre aceste persoane pleaca. Ma intreb ce se va intampla ?

  7. 7 Mihai Motrescu 02/04/2011 la 08:02

    in vreme ce pe alte specialitati medicii pot sa doarma in garzi si sunt treziti destul de rar,in cazul medicilor de la urgente nu exista asa ceva,oamenii aceia nu stau o secunda si spre deosebire de alti medici traiesc doar din salariu pentru ca nu le vara nimeni nici un leu in buzunar pentru ca cel luat de pe santier,de pe strada sau de nu stiu unde fix numa bani de dat la doctor nu are plus ca pacientii nu stau prea mult pe sectia de urgente,sunt stabilizati si trimisi in alte clinici pentru internare sau trimisi acasa daca sunt bine


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 137,693 hits

Top click-uri

    Urmărește-mă pe Twitter


