Rusinea de a fi sarac

Nu ii da saracului peste sa manance ci o undita sa isi pescuiasca singur!    Cum insa lacul e inghetat iar undite nu avem, lasa-l in plata Domnului!

Cand nu ai bani mirosi a prost!!!!

Daca nu ai bani de buzunar sau pentru cine stie ce distractii, nu este o problema. Cand insa nu ai bani pentru a iti satisface nevoile fiziologice, hrana, imbracaminte, adapost, medicamente, este o problema grava. Poate ca unora dintre noi saracia nu ne-a facut cu ochiul, si poate ca ne descurcam mai mult sau mai putin, insa exista oameni care nu o fac.

Frate-frate, branza-i pe bani! Totul e pe bani, pana si mersul pe jos, caci fara pantofi in picioare este complicat, mai ales iarna.

Ceea ce ma irita extraordinar de mult nu este faptul ca multi oameni nu inteleg pe cei saraci, ci faptul ca ii acuza, ca si cand este vina saracului ca este sarac. Cati insa dintre noi nu suntem oameni astazi datorita parintilor? Daca nu ar fi fost parintii ce am fi facut noi?

Ne laudam ca avem anumite atuuri care ne ajuta sa ne descurcam, insa acele atuuri nu sunt ceva ce ne apartine de drept in sensul ca le meritam. Ai terminat o scoala? Foarte bine! Bravo tie! Insa daca te nasteai in Etiopia nu faceai scoala ci castigai cursa la 3000 de metri fugind din calea tigrului.

Avem o casa unde dormim, nu suntem boschetari. Da. Insa ar trebui sa recunoastem ca in cazul celor mai multi dintre noi casa este mostenita nu cumparata cu banii nostrii. Altii au trudit pentru ea, noi doar ne-o insusim.

Ce vreau sa spun? De ce eu si tu, privim pe cel nevoias si il consideram inferior noua? De ce daca un om se imbraca de la mana a doua sau de la reduceri nu putem sa il introducem in cercul nostru? De ce daca un om munceste ca paznic sau necalificat nu il putem considera egal cu noi? Am intalnit oameni care faceau puturi si mi-au dat lectii la geografie si istorie.

De ce a fi sarac este o rusine? Daca maine toti oamenii am pleca de la zero, cu toate ca este imposibil, scara valorilor ar fi aceiasi?

M-am dus sa platesc impozitul insa era o coada de nedescris. Normal ca am abandonat sa mai platesc insa in minutele cat am stat acolo am vazut o secena:

Un barbat imbracat mai altfel, nu neaparat zdrente dar mai vechi, mai din alte vremuri, nu intelegea unde sa scrie o chestie acolo, nu stiu ce. Iar doamna l-a apostrofat in fel si chip. A urmat o alta persoana care avea o tinuta „adecvata”. se simtea ca este plin de bani, radia a euroi. Si desi omul acesta era bata de prost, atat de prost incat a trebuit sa ia alt formular, doamna a fost o draguta. I-a explicat totul, pas cu pas. Aproape ca urma sa ii scrie ea.

Nu stiu in ce masura m-am facut inteles, insa am o concluzie:

Daca tu care te descurci il privesti pe sarac ca fiind inferior tie, de fapt tu esti inferior, prost si nesimtit.

sursa img: majedbadra.net

17 Responses to “Rusinea de a fi sarac”


  1. 1 Glappy 04/03/2011 la 16:09

    Fiecare vede diferit problema asta,sa dau un exemplu:
    o tipa nu foarte bogata,dar castiga cat sa se intretina,chirie,mancare si plata facturilor. Cunoaste un baiat despre care nu stie foaret multe despre el si anunta ca se marita.Pentru a face nunta,scoate din banca 2000 euro.Mai scoate si el 2000 sa-si cumpere masina ca aia ii lipsea.Din banii adunati la nunta doar ce au platit sala,cantaretii si alte cheltuieli,fara sa ramana cu bani. Dupa nunta,afla ca baiatul a facut un imprumut in banca de 20.000 RON. Dupa toate astea,sa nu-mi zici ca nu saracul e de vina ca e sarac.
    Prostul trebuie sa plateasca pentru ca e prost.

  2. 4 Madalin Blidaru 04/03/2011 la 17:50

    Foarte bun articolul! Bravo!

  3. 5 val33ntyn 04/03/2011 la 17:57

    niciodata nu mia fost rusine sa zic ca nu am bani, mi s-a mai intamplat sa raman fara bani intr-o zi si a trebuit sa ma imprumut, si ce, decat sa fur sau sa dau in cap mai bine cer imprumut si apoi returnez

  4. 6 BaiatulCuPizza 04/03/2011 la 18:14

    Cat timp este un om civilizat nu ma intereseaza daca este sarac, sau bogat. Exista copii de bani gata care rad de saraci pentru ca nu au crescut in puf ca ei, iar saracii se simt stanjeniti cand asemenea redusi ii trateaza ca pe niste jigodii. Oricum, scopul lor este sa manance banii parintilor, iar mai de vreme, sau mai tarziu, vor ramane fara bani pentru ca nu stiu sa-i investeasca, doar sa-i „sparga”.

  5. 7 Florin Morosan 04/03/2011 la 18:44

    Bun articol. Mi-a plăcut remarca ta finală…

  6. 8 Bucur 04/03/2011 la 18:59

    frumos articol si ai dreptate…

  7. 9 Andrei M. 04/03/2011 la 20:02

    Nu inteleg cum oamenii pot face aceste diferente. Omul e tot om chiar daca e imbracat diferit, chiar daca are buzunarul gol, chiar daca e sarac! Aceste diferente le fac cei care nu au dus niciodata problema zilei de maine, nu au trebuit niciodata sa aleaga intre a cumpara o haina sau a pune o mancare mai buna pe masa.

    Roata se intoarce… mereu.

  8. 11 Boogie 04/03/2011 la 21:43

    Fiecare om ar tebuie sa fie egal. Sa nu conteze faptul ca unul este bogat si altul este sarac. Pana la urma tot oameni suntem si traim in aceeasi societate. Nu mi se pare normal sa existe discriminari pentru simplul fapt ca unul este bogat, iar altul sarac.

  9. 12 Jorjette 04/03/2011 la 22:02

    Este un subiect destul de delicat să spun aşa. În general când facem nişte alegeri de cele mai multe ori nu suntem conştienţi de rezultate şi ne băgăm cu capul înainte. Era o povestioară care circula pe net care defineşte foarte bine o parte din sărăcimea de azi şi dacă îmi permiţi să o postez aici, însă mai este şi o altă parte care au stat mereu în banca lor şi chiar s-au mulţumit cu puţinul pe care îl au. Aceia cred eu că merită tot respectul nostru. Şi în plus noi oamenii suntem toţi la fel, doar unii dintre noi vor să se vadă mai sus, dar sunt la fel (probabil va amititi de acel roman care a stat de sarbatori in casa a 2 norvegieni). Diferenţa cu banii, tot noi o facem, nu banii. Noi suntem cei ce dam valoare unei hârtii şi le lăsăm, le dăm voie, chiar le întărâtăm să strice relaţiile interumane. Pur si simplu ii lasam sa ne controleze.

    Probabil ştiţi cu toţi povestea, se potriveşte puţin cu primul comentariu, contextul e diferit:

    Intr-un satuc de campie, a venit un investitor american particular, insotit de asistentul lui. A batut la prima usa intalnita si i-a spus proprietarului: Uite, eu sunt colectionar de broscute. Daca imi aduci o broscuta, am sa iti dau pe ea 10 euro. Taranul a fugit repede in padurea din spatele casei si a luat o broscuta. I-a dat-o investitorului, si-a luat cei 10 euro si le-a spus vecinilor despre ce afacere a facut. A doua zi, fiecare taran s-a dus la investitor cu cate o broscuta, pe care a vandut-o cu 10 euro.

    Dupa cateva zile, investitorul le-a spus satenilor: Vad ca afacerea merge. De azi, pentru fiecare broscuta am sa va platesc cate 20 de euro. Taranii au dat fuga in padure, au cules broscute si le-au predat pentru 20 de euro/bucata, investitorului. Dupa alte cateva zile, acesta s-a intors in SUA presat de afacerile de acolo, lasandu-l pe asistentul lui sa vina cu broscutele dupa cel mult o saptamana. Inainte de a pleca, le-a spus:” Dragii mei, sunt nevoit sa ma intorc urgent in State. Va promit insa ca la intoarcere am sa cumpar de la voi broscutele cu 60 de euro bucata”. Si a plecat, in uralele satenilor fericiti de pleasca ce a dat peste ei. A doua zi, asistentul investitorului a adunat satenii si le-a spus: ”Fratilor, m-am gandit la o afacere pentru voi. Seful meu se va intoarce peste doua saptamani si va va plati cate 60 de euro/broscuta. Daca vreti, vi le vand eu inapoi pentru 35 de euro bucata, iar voi le veti vinde cu 60. Profitul vostru va fi frumusel. Ce spuneti?”

    Satenii, s-au adunat la sfat si au decis ca o asa afacere nu mai prind ei degraba. Au pus mana de la mana, s-au imprumutat pe la cunoscuti, pe la banci, care pe unde a putut, si au cumparat broscutele inapoi cu 35 de euro bucata. Asistentul investitorului a luat banii, a plecat in SUA, iar pe sateni nu i-a mai cautat nimeni, niciodata. Au ramas cu banii dati, cu imprumuturi scumpe la banci si fara sa detina niciun activ in plus fata de ceea ce aveau inaintea afacerii.

  10. 13 alexandrescudaniela 05/03/2011 la 17:28

    Corect si adevarat! Remarca ta de la final am recunoscut-o in propriile mele ganduri. Numai bine.

  11. 14 skykery 06/03/2011 la 18:11

    Cand nu am bani, asta e , rabd si sper ca ziua de maine e mai buna .
    Ii inteleg pe cei care sunt saraci si unii chiar au nevoie de ajutor, dar noi care dabea ne descurcam , cum sa ii ajutam si pe ei ? Macar daca mai multi oamnei bogati s-ar aduna si ar dona si ei cate putin, cate putin .

  12. 15 antoneta 15/06/2013 la 06:44

    cand am nascut nu am avut posibilitatea sa-mi alaptez copilul caci din nefericire nu aveam lapte la sin ,iar nestiinta si durerea mea nu m-au lasat sa-mi vad drepturile.Cu lacrimi in ochi ma rugam platind un pret piperat pentru un lapte adunat din ceea ce de fapt mi se cuvenea.A3-a zi dupa nastere a fost adusa o mama ce lucra la salubrizare,i se facuse rau si nascuse prematur intr-o ghena de gunoi,mirosea groaznic si era plina de singe si mizerie,iar paturi nu mai erau asa ca a fost lasata pe un scaun sa i se faca loc linga una din noi,dar nimeni nu a primit-o decat eu caci nu am vazut mizeria ci doar durerea din ea,iar eu puteam sa stau si in picioare,iar de dormit incapeam caci eram amindoua subtirele.A sosit ora de alaptat si luindu-mi copilul in brate nu-mi puteam stapini lacrimile caci nu reusisem inca sa fac rost de pretiosul lichid,si atunci slabita de truda nasterii aceasta mama m-a intrebat daca vreau s-o hraneasca ea,binenteles ca i-am dat-o imediat recunoscatoare,.In salon erau inca doua mame ce aveau lapte nu-si alaptau copii,dar desi le rugasem refuzasera sa-l alapteze pe al meu,iar una mi-a spus-cum poti sa-ti dai copilul sa suga de la ea e plina microbi,dar eu simteam doar foamea copilului meu pe care nu o puteam potoli altfel.Au trecut peste 30 de ani de atunci,dar durerea neputintei de a avea hrana mi-a marcat viata,foamea sadeste in noi puteri nebanuite,si pentru a o potoli nu toti au puterea sa cerseasca,bogatii lumii nu ar trebui sa faca donatii,cred ca ar trebui sa existe un barem de servicii pentru un trai decent,ar trebui sa li se lase saracilor demnitatea de om.


  1. 1 bundecitit.ro Trackback pe 04/03/2011 la 17:00
  2. 2 Care este cel mai sarac om din lume? | 7ani Trackback pe 05/02/2012 la 17:44

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 122,280 hits

Urmărește-mă pe Twitter


