La oras sau la tara

I-am promis unui amic morosan ca voi scrie un articol pe tema asta.

Oras

Intotdeauna a fost o prapastie intre oraseni si tari, cei dintai considerandu-i inferiori pe cei din urma. Dupa umila mea opinie intr-adevar orasenii sunt mult mai inteligenti decat cei din mediul rural, mult mai ‘intelectuali’, mai scoliti, mai smecheriti, cu orizonturi mai largi.

Tot ceea ce sunt eu astazi, gandirea mea, experienta mea, este rezultatul vietii de la oras. Daca as fi locuit la tara inca de mic copil cu siguranta ca acest articol nu ar fi existat, nici acest blog. Nu vreau sa spun ca este o mare realizare blogul in sine, insa gandirea libera, opiniile diverse, cunoasterea, experimentarea fenomenelor, ar fi fost cum nu se poate de minima la tara.

Pentru un tanar care iubeste sportul si scoala orasul este ideal. Aici sunt cluburi sportive, de arte, scoli superioare, posibilitati destule. Tot aici insa gasesti si ispite la tot pasul, iar daca iti face cu ochiul un anturaj nefast esti terminat.

La tara

De cealalta parte la tara nu prea ai cum face foamea. Si voi lua cazul meu, caci nu pot vorbi in numele altora. Cu salariul meu de bugetar nu imi permit mai nimic. Mancare, imbracaminte, rate si facturi. Iar daca intr-o luna apare necesitatea unor medicamente mancarea ramane pe ultimul loc. La tara acest aspect nu este luat in seama. Adica ai o gradina, si de bine de rau ceva tot creste acolo. La oras insa orice costa bani, fie paine, fie cartof sau patrunjel.

La tara poti avea o casa cu gradia mare, cu pomi si celelalte. La oras trebuie sa te inghesuiesti cum poti, iar faptul ca traim „unul peste altul” ne face sa pierdem intimitatea (zonele personale – psihologie aplicata).

Cu siguranta ca nu am atins nici macar jumatate din diferentele intre cele doua zone, insa concluzia mea este:

A fost o vreme cand era bine pentru copii si tineri la oras, insa acum nu mai este valabil. Informatia a ajuns si la tara, internetul fiind cea mai buna unealta din toate timpurile.

14 Responses to “La oras sau la tara”


  1. 1 Jorjette 02/03/2011 la 01:27

    În principiu cu unele lucruri sunt de acord, însă ţin să precizez că cei de la ţară stau bine cu inteligenţa practică. Noi ăştia de la oraş am cam uitat să trăim! Şi să ştii că la ţară există un alt tip de inteligenţă, dar oamenii de acolo sunt inteligenţi!! Ei ştiu lucruri pe care puţini de la oraş le ştiu.

    Dacă mâine se întâmplă ceva cu sistemul şi cu tot ceea ce înseamnă bani, dacă de exemplu dispar bani printr-o minune, ei vor reuşi să supravieţuiască pentru că au asta în sânge. În schimb mulţi de la oraş nu au aceste informaţii, nu ştiu să trăiască decât cu multe lucruri „artificiale”. E doar umila mea părere, care sper să nu deranjeze pe nimeni.

    Eu îi apreciez pe ţărani pentru ceea ce ştiu şi ceea ce fac şi chiar îmi doresc să mă mut undeva la ţară, însă cu aceste cunoştinţe adunate de la oraş. Va fi o experienţă diferită!

  2. 4 val33ntyn 02/03/2011 la 18:06

    eu as sta in mediul rural dar undeva aproape de oras :))

  3. 5 Pato Basil 02/03/2011 la 18:41

    depinde… de multe de fire da ca esti boem spre exemplu.
    Daca vrei sa faci liceu facultate sa muncesti intr-o firma mare.
    Sunt multi factori care trebuie luati in vedere! pentru o zona fantastica trebuie sa faci sacrificii

  4. 6 Florin Morosan 02/03/2011 la 20:13

    Nu cred că toţi orăşenii sunt atât de inteligenţi precum zici tu, cum nici nu cred că ţăranii ar fi mai proşti sau mai ştiu eu cum.
    Fiecare în parte, atât oraşul cât şi satul, are proştii şi deştepţii săi.

  5. 7 Madalin Blidaru 02/03/2011 la 20:26

    Vechea controversa „tara vs oras”… Depinde de fiecare, in mod clar. Eu prefer tara, dar in acelasi timp nu pot trai fara oras… Poate gasesc o simbioza intre astea…

  6. 8 Derscanu 02/03/2011 la 20:38

    Intotdeauana orasul a creat civilizatia. Totul se invarte in functie de ceea ce se dicteaza la oars.
    Indiferent de slaba capacitate intelectuala, traind printre oraseni vezi multe, inveti din mers. La tara lucrurile nu stau chiar asa, si asta pentru ca fiind intr-un mediu oarecum izolat, sau mai bine zis minuscul ca spatiu, orizonturile sunt mult mai limitate.
    Eu nu vreau sa spun ca la tara sunt doar inculti, insa proportia este de peste 80%.
    Am fost in mii de randuri in sate si comune, si asta nu doar in preajma Bucurestiului. Si in general din temele lor de discutie, barfa, iti dai seama ca nu e tot una ca intr-un grup de oraseni.
    Niciodata taranii nu au fost mai sus de oraseni, nci nu ar avea cum, caci stilul de viata alert, nevoia de cunoastere indispensabila traiului de la oras te obliga sa stii, sa cunoasti. Faptul ca si la oars sunt oameni slabi mental, este adevarat. Padure fara uscatura …. doar in Paradis.

  7. 9 Jorjette 02/03/2011 la 20:51

    Nu ştiu ce să zic, cu te ajută să ştii cât fac 100+23 când nu ai ce mânca? sau cu ce te ajută să ştii de Einstein când nu ai loc de muncă? Din punctul meu de vedere orăşenii, printre care mă număr şi eu, au devenit nişte roboţi, nişte sclavi ai sistemului. Oportunităti???…Noi suntem înfundaţi cu tot felul de informaţii, aşa zisa cultură care ne dă doar un aer de oameni deştepţi în comunicare. Mai mult ce?

    Străbunicul meu era cel mai bun povestitor, ştia şi istorie, şi geografie, şi matematică, ştia să aibă grijă şi de pământ, de animale, ştia cum să facă o casă, cum să gătească – etc- şi nu a locuit niciodată la oraş – inteligenţa este dincolo de şcoli… Iarna la ţară este momentul pentru odihnă şi pentru educare (am prieteni care stau şi iarna citesc tot felul de cărţi, se documentează, fac diferite obiecte pe care la vând), iar vara se ocupă de grădinrit, mai fac câte una alta, dar este programul lor, nu le spune nimeni ce să facă, nu au la fel de multe griji şi sunt fericiţi.

  8. 10 cony 03/03/2011 la 11:41

    Eu ador viata la tara ! Aerul curat, natura, pasarile, casa pe pamant… Insa civilizatia ne forteaza oarecum sa traim in oras sa putem trai decent. Un taran destept se descurca pe oriunde merge. In schimb un orasean crescut in puf o sa se planga tot timpul daca e scos din mediul lui.

  9. 11 Boogie 03/03/2011 la 13:46

    Eu pot sa spun ca stau aproape de oras. Nu stau in oras, stau la 15 minute de oras, iar acest lucru nu ma deranjeaza cu nimic, mai multa ma bucura. Deoarece in oras am impresia ca este mult prea multa aglomeratie, nu suport sa stau la bloc, iar aici este liniste si pace. Nu imi este greu sa iau autobuzul in fiecare dimineata sa merg in oras.Deci eu sunt de parere ca daca stai aproape de oras este foarte bine.

  10. 12 Veverita 04/03/2011 la 08:34

    la oras sunt mai multi „intelectuali”…da si nu.Eu mi-am petrecut copilaria si o mare parte din adolescenta la tara, si vreau sa spun ca nu e asa rau cum pare.Am avut o copilarie superba, fara calculator si internet, parintilor nu le era frica ca ma va lovi masina cand ma jucam pe strada, iar scoala…sa sti ca la fostul meu liceu din micul oras se invata mult mai bine decat la actualul liceu. Am fost numita taranca de sute de ori, dar mi-am dat seama ca eu sunt mai avantajata decat ei. Stiti ce au taranii in plus? respect si bun simt.Cum ai spus si tu, dezavantajul locuitului la tare e ca nu ai suficiente oportunitati de studiu, nu ai un teatru,cinema dar asta nu inseamna ca taranii sunt prosti. Cred ca ideal ar fi daca ai putea sa iti cresti copii la tara pana la o anumita varsta.

  11. 13 Reclame Tv 04/03/2011 la 10:23

    Am citit toate parerile expuse mai sus si am gasit o solutie de compromis, solutia perfecta daca vreti:
    O casa la tara, cu gradina, aer curat si tot confortul pe care ti-l ofera un apartament din oras. Ca sa fie totul perfect, casa de la tara trebuie sa fie la maxim 5 km de oras.

  12. 14 Isis 11/03/2011 la 15:06

    La periferia unui oras, pe o strada linistita, intr-o casa mica si alba din care sa pleci cat mai des, ca sa vezi lumea. Dorinta mea…


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 131,921 hits

Top click-uri

  • Niciunul

Urmărește-mă pe Twitter


