Cand si de ce sa faci rate la banca

Avem zeci de mii de restantieri la banci, dintre care cateva mii nu au mai platit nimic de la inceputul lui 2009.

Avem multe nevoi, vrem multe si ne permitem putine. Si atunci, bancile vin cu oferte. Iata ce spune un client:

In 2007 am decis sa ma mut din casa parintesca din cauza neintelegerilor. Am facut un imprumut de 30.000E si am cumparat o casuta in afara Bucurestiului, la 50 de Km. Era o casa simpla, batranesca, dar am aranjat-o, am creat tot confortul pe care il aveam la blog si m-am ales si cu o curte mare. Imprumutul este pe 30 de ani, dar sunt multumit. Poate ca niciodata nu as fi strans banii astia, sau daca as fi reusit s-ar fi intamplat cu siguranta peste ani. Eu insa, ma bucur acum.

Altii insa au ales sa apeleze la banci pentru diferite lucruri nu asa importante precum o casa. Sa luam exemplu celor ce au cumparat plasma. O plasma (152 cm – 5300lei – la Domo) costa undeva la 175 lei rata lunara pe 5 ani. Daca punem langa si o masina de spalat nou, ultimul tip, si sifonir (frigider imens, ultimul racnet) de la Beko, plus un sistem audio cu suport microSD, vom avea o rata frumoasa, ceva peste un salariu minim pe economie. Si asta pe 5 ani. Ce dovada avem ca peste 3 ani vom dispune de bani pentru a achita ratele?

Ratele la banci sunt solutia ultima. Nu trebuie apelat la rate pentru orice gadget ce apare nou, pentru orice moft, sau riscam sa devenim rau platnici in viitor.

Cea mai mare prostie pe care am auzit-o este realizata in general de tineri, unii tineri. Au cumparat telefoane mobile de ultima generatie, undeva la 4000lei si platesc o rata de 120lei lunar. Si asta pe 5 ani. Insa peste 5 ani, cand omul a sfarsit in final cu ratele telefonul sau va fi depasit, sau poate ca nici macar nu il mai are.

Daca locuinta in care stai este pe punctul de a se darama, e si normal sa apelezi la banca din lipsa de lichiditati, doar nu o sa stai sa vezi cum cade. Insa pentru lucruri mai putin importante ratele la banci reprezinta streangul cu care ne legam singuri la gat.

0 Responses to “Cand si de ce sa faci rate la banca”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 137,618 hits

Top click-uri

  • Niciunul

Urmărește-mă pe Twitter


