Osteoporoza

Osteoporoza este o afectiune caracterizata prin scaderea densitatii osoase . Consecintele sunt scaderea rezistentei osoase cu risc crescut de fracturi dupa traumatisme minore.

Cauze:

– Factori hormonali (lipsa hormonilor estrogeni-progestativi);

– Factori nutriţionali (aportul de calciu şi vitamină D)

– Genetic,
– Ereditatea (la familii de osteoporotici);
– Consumul excesiv de alcool, tutun si cafea, medicamente (antiinflamatorii sau anti epileptice), droguri;
– Inactivitati fizice, sedentarism,
– Intervenţii chirurgicale.

Sfaturi:

Alimentatia – Aportul de calciu.

Consumul de alimente bogate in potasiu precum banane, rosiile, sucul de portocale poate preveni osteoporoza la femeile aflate la menopauza.

Legume:
Brocoli cu branza – o jumatate de bol,
Varza creata – doua treimi de bol,
Gulie-doua treimi de bol.

Fructe: Suc de portocale.

Mancare: Tofu (cu calciu), fasole gatita.

Alimente bogate in vitamina D
Somon gatit,
Ton la conserva, in ulei,
Sardine la conserva,
Lapte, fara grasimi, integral, cu ados de vitamina D,

Cereale gata de servire cu ados de 10% vitamina D,
Un ou,
Ficat, carne de vita.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lamaia

Ca vitaminizant, indeosebi pentru vitamina C, se poate consuma zilnic, in cure indelungate, cate o lamaie taiata felii sau sucul acesteia, indulcit cu zahar sau cu miere.

Spanacul

Consumat ca atare sau in preparate culinare, asigura un procent insemnat de minerale necesare organismului. Este contraindicat pentru reumatism, artitrism, litiaza urica si inflamatii gastrice sau intestinale.

Morcovul

Se recomanda consumarea frecventa a legumei sau a sucului extras din aceasta.

Alte plante:  pirul, coada calului, susanul, soia, migdalul.

Daca dieta este saraca în calciu, se poate folosi un supliment.
Expunerea la soare

Este necesara pentru formarea vitaminei D la nivelul pielii. Aceasta vitamina creste absorbtia calciului din intestin. În intervalul martie – octombrie, o expunere de 15 minute a pielii fetei si mâinilor de 3-4 ori/saptamâna este suficienta pentru a obtine întregul necesar de vitamina D. În schimb, în perioada noiembrie – februarie, în tara noastra lumina solara este prea slaba pentru a acoperi necesarul. Având în vedere ca vitamina D se gaseste numai în alimente de origine animala, în acest interval aportul din aceasta vitamina va fi asigurat fie din produse lactate (un pahar de lapte degresat asigura 50% din necesarul zilnic), fie din suplimente vitaminice.
Exercitiul fizic

Exercitiul fizic regulat – oricât de putin chiar – ajuta la mentinerea densitatii osoase si în plus întareste sistemul muscular si scade astfel riscul caderilor.

Anunțuri

0 Responses to “Osteoporoza”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 136,651 hits

Urmărește-mă pe Twitter


%d blogeri au apreciat asta: