Fericirea din ochii unui copil

Desi astazi este 1 iunie, ziua copilului, sunt foarte multi copii care nu se pot bucura de aceasta zi.
Motivele pot fi diverse, si am sa enumer cateva:

  • familii divortate,
  • violenta in familie,
  • abuzul in familie,
  • saracia crunta la limita existentei,
  • diverse forme de handicapuri,
  • boli incurabile,
  • indiferenta fata de copii,
  • unul sau amandoi parintii betivi notorii,
  • si ar fi destule.

Pentru cei care isi iubesc copiii si nu au nici una din problemele de mai sus, atunci cand se bucura de prezenta copiilor lor, sa se gandeasca cat de fericiti sunt ei. Sa se gandeasca si la cei care nu se pot bucura, si atunci cand au de-a face cu astfel de familii si implicit copii, pe cat posibil sa incerce sa ajute cu ceva la alinarea lor. Fie printr-un cadou, fie printr-o vorba buna, un zambet, o jucarie, o ciocolata, orice.
Copilul care primeste un cadou se bucura cu adevarat, el nu stie sa mimeze bucuria, ci ea este sincera, din sufletul lui de copil. Nu stiu daca vre’odata a-ti dat un cadou unui copil amarat, sclipirea din ochii lui face cat toti banii din lumea asta. Multi oameni judeca copiii amarati prin perspectiva parintilor lor nenorociti, insa saracul copil nu este el vinovat ca s-a nascut intr-o astfel de familie. Copiii sunt nevinovati, copiii sunt sinceri, copiii sunt un dar de la Dumnezeu, dar pe care multi oameni nu stiu sa il aprecieze.
Sunt copii care nu au primit o vorba buna luni intregi, si cand cineva ii baga in seama, ii dezmiarda, nu aveti idee cat de fericiti sunt. Exista atata suferinta in lumea asta, cateodata chiar pe stada sau in blocul nostru. Daca am privi un pic mai fara nepasare, daca am vrea sa oferim si celor ce nu au, un pic din ce avem noi. Daca am scoate capul din carapacea in care ne-am inchis, si am privi prin ochii copilului care suspina dupa afectiune, dupa o privire calda, sau poate chiar dupa o masa calda. Daca am privi prin ochii copilului sarman, batut, abuzat, handicapat, infometat……Daca am fi un pic oameni, si nu doar astazi de 1 iunie, ci in fiecare zi.
Dar astazi sa constientizam faptul ca orice am face in lumea asta este trecator, dar acel ceva facut pentru un copil ramana o eternitate.
Si inca ceva, cu cat suntem mai altruisti, cu atat suntem mai fericiti. Fericirea din ochii unui copil da sufletului nostru o energie in plus, un respect de sine mai mare, ne face oameni.

articol republicat(01-06)

0 Responses to “Fericirea din ochii unui copil”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 134,930 hits

Top click-uri

  • Niciunul

Urmărește-mă pe Twitter


