Clonarea este morala?

Oamenii au visat din totdeauna sa traiasca vesnic, sa nu mai moara, dar in acelasi timp nici sa traiasca fiind bolnavi sau batrani.

Credinta in Dumnezeu le ofera aceasta perspectiva, dar nefiind explicata stiintific trebuia altceva, mai palpabil, mai stiintific, si clonarea raspunde intr-o oarecare masura acestei nevoi, sau mai bine spus: Utopii.

Si totusi, clonarea ce este de fapt?

Un corp identic cu cel original, luat la un anumit moment al vietii. Sa zicem ca la 27 de ani. Su eu traiesc pana la 60 si vreau sa imi imbunatatesc corpul. Preiau corpul clonei si ……..intrebarea este: mai sunt tot eu? Eu, de fapt sunt gandirea mea, inteligenta, amintirile, trairile sufletesti, experienta, tot ce am trait si facut pana acum. Creierul nu poate fi tot ceea ce am enumerat mai sus, caci el este un organ oarecare, e drept ca unic, dar este un simplu organ. Exact ca si un computer cu care eu lucrez pe net, computerul il schimb ori de cate ori doresc, dar ce am lucrat eu ramane.

Asadar pot eu sa spun ca prin clonare sunt tot eu? Este o inselaciune. Poate daca, intru-un fel sau altul as putea sa imi transfer totalitatea celor enumerate mai sus, sa le numim popular suflet, in noul creier, desi este imposibil, si chiar si atunci….Daca eu fiind inca in viata transfer sufletul meu in creierul noului eu, eu cel vechi ce sunt? Vom fi doi eu? Imposibil, imoral si nefiresc.

In acest caz eu, adevaratul eu, voi muri pana la urma, si noul eu va trai, dar de fapt noul eu nu sunt eu, este un altul care se foloseste de sufletul meu. Adevaratul eu sunt doar eu, nu clona mea.

0 Responses to “Clonarea este morala?”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 132,109 hits

Top click-uri

  • Niciunul

Urmărește-mă pe Twitter


