Regatul birocratiei si taxelor

 

Si mi-am adus aminte de taxa forfetara pe care am platit-o anul trecut, si de faptul ca acum doua saptamani am vrut sa inchid firma. Insa desi aveam un teanc de documente, si am pierdut ore in sir la registrul comertului, mi s-a spus ca lipseste nu stiu ce hartie, si ca doar contabila poate sa o faca. In fine, am renuntat total la idea de a mai inchide firma, ba ma-am ambitionat si mai mult. Acum vreau sa pun pe picioare o afacere, si nu o mai inchid.

Insa este anormal ca staul sa isi bata joc de noi in halul asta. Vrei sa iti faci firma, chinuiala nene. Vrei sa o inchizi,  calvar. Vrei sa faci nu stiu ce acte, hartii peste hartii, timbre, taxe, etc. Plus taxele si impozitele care sufoca efectiv si cetateanul de rand si privatul.  Birocratia este dincolo limitele absurditatii, insa gasesc si o explicatie. Multa birocratie insemna multe scaune ocupate de o anumita clientela, plus lantul vicios al neamurilor in aceiasi institutie. Ca doar daca tata e mare sef la registru Comerului, fata lui nu o sa lucreze la Mall, cu matura in mana, si indiferent cat de inculta si nepregatita e trebuie sa aiba si ea un serviciu calumea. Nu contest faptul ca are liceul terminat, insa e mai bata ca unul cu 8 clase, dovada sistemului educational romanesc functional la maximum.

P.S. am vrut sa ma culc, caci mi se inchid ochii, dar nu m-am putut abtine sa nu citesc articolele mentionate mai sus, si chiar sa astern pe hartie oful meu.

 

1 Response to “Regatul birocratiei si taxelor”


  1. 1 neinfectat de comunism 25/07/2010 la 11:18

    ai un blog foarte interesant…birocratia romaneasca da paine la gura, miilor de nepoti incompetenti al functionarilor publici romani…ma bucur ca vor fi dati afara, desi nici pe departe pt a face sistemul asta de rahat functional…facem un schimb de linkuri


Lasă un răspuns

Arhive

Categorii

Blog Stats

  • 133,627 hits

Urmărește-mă pe Twitter


